עיצוב עדכני של הבית

אנחנו רוצים להרגיש הכי בנוח בבית שלנו: להרגיש שהגענו אל מקום בטוח ושליו, שבו נוכל להיות עצמנו. ויחד עם זאת, כשאנחנו מדברים על עיצוב הבית, נכנס גם השיקול העיצובי. אנחנו רוצים שהבית שלנו יהיה מעודכן, מיוחד ובעיצוב ייחודי. שני חדרים בבית דורשים מחשבה נוספת על עיצוב ועל נוחות: חדר האמבטיה והמטבח שלנו. שם נצטרך לקבל החלטות מורכבות לגבי סוגי קרמיקה שונים, צבעוניות ושימוש בחומרים מתאימים.

המטבח מקבל צורה חדשה

כאשר מדובר על עיצוב המטבח בבית חדש, או במהלך שיפוץ, חשוב להתייחס לחיפוי קירות המטבח כלומר – קרמיקה. הקרמיקה שאותה נבחר עבור המטבח צריכה להשתלב בצורה הרמונית עם הבית כולו ועם הקו העיצובי שבחרנו עבורו. במידה ולא – הוא פשוט יראה תלוש ולא שייך ליתר חלקי הבית. כשניגש לבחור קרמיקה למטבח, חשובה מאוד המדידה המדויקת שלו. מדידה מדויקת תכלול את גובהו של המטבח, הרוחב שלו וכמובן האלמנטים השונים שיש בו כדוגמת חלונות, דלתות ועוד. מדידה לא מדויקת תוביל לבעיות בהמשך התהליך. לאחר שמדדנו מה גודלו של המרחב שאותו נרצה לחפות, צריך לקבל החלטה על גודל אריחי הקרמיקה. יש מי שיעדיפו חיפוי פסיפס ויש מי שיבחרו במשטחים גדולים במיוחד. הכל תלוי בטעם האישי שלכם, כמו גם בגודלו של המשטח שאותו נרצה לחפות.

גודלם של האריחים

יש יתרונות וחסרונות לכל סוג של אריח קרמיקה בו נבחר. ניתן לומר שאם נבחר אריחים גדולים, הניקוי והתחזוקה של אריחים אלה יהיה קל ונוח – ולהיפך. חשוב לקחת זאת בחשבון ולהחליט מה יותר משמעותי לכם מבחינת המראה הסופי והתחזוקה לאורך זמן. במידה ויש לכם התלבטות כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום, אשר ידעו להמליץ לכם על סוג האריחים שיכול להתאים עבורכם בצורה המיטבית. בדומה למטבח, בו אנו מבלים חלק ניכר מהזמן בבית, גם חדר האמבטיה הוא חדר שמשתמשים בו בתדירות גבוהה. מסיבה זו מומלץ להקדיש מחשבה על סוגי הקרמיקה שבאמצעותם אנחנו מעוניינים לחפות את הקירות בחדר זה.

חיפוי וריצוף חדר האמבטיה

כאשר אנחנו ניגשים לבחור קרמיקה עבור חדר האמבטיה, צריך לקחת בחשבון גם את נושא החיפוי וכמובן גם את החיפוי של חדר האמבטיה. כשאנחנו ניגשים לבחור ריצוף קרמיקה עבור חדר האמבטיה, צריך להתייחס גם לסגנון הריצוף ביתר חלקי הבית. הריצוף אינו חייב להיות זהה, אך רצוי שיהיה קו עיצובי מחבר בין הסגנון בחדר האמבטיה לבין הסגנון ביתר חלקי הבית. יש גם לקחת בחשבון את האלמנטים הנוספים הנמצאים בחדר זה כמו האסלה, הברזים, האמבטיה עצמה או המקלחון ועוד. אריחי הקרמיקה השונים הקיימים כיום בשוק מותאמים הן לחיפוי חדר האמבטיה והן לריצוף. מומלץ שתהייה הרמוניה בין שני הסוגים כדי לתת תחושה נעימה בזמן הבילוי בחדר זה. גם כאן, במידה ונתקלתם בהתלבטות בנוגע לסוג האריחים, לצבעוניות או לנושאי עיצוב אחרים, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע שידעו לכוון אתכם לבחירה המתאימה ביותר עבורכם.