כיצד לשנות את העיצוב של העסק בפשטות ובתקציב סביר?

שדרוג העיצוב של העסק לא חייב להיות פרויקט יקר ומורכב

תקופת הקורונה גרמה לבעלי עסקים רבים לסגור את החנויות שלהם, לפחות לזמן מה עד שיוסרו ההגבלות. אפשר להסתכל על המצב הזה בתור אתגר חיובי – תקופה שתאפשר לסיים פרויקטים שנדחו זמן רב, כגון שיפוץ של העסק או עיצוב שלו מחדש. בסיטואציה שבה אין תקציב עודף אבל השיפוץ הוא עניין שבוער בכם ואתם רוצים להביאו אל הפועל, כדאי להכיר דרכים זולות אך אפקטיביות להקניית מראה חדש לעסק.

האם ישנן דרכים פשוטות לשדרג את מראה העסק בזול?

חיפוי של טרספה לקירות החיצוניים או הפנימיים של החנות, יכול להעניק מראה חדש לגמרי לעסק ולהפוך אותו לחדשני מבחינת נראות. לוחות הטרספה משולבים לא מעט בתעשייה, כאשר הם משמשים כשכבת הגנה למשטחי עבודה. אבל השימוש הנוסף שלהם הוא דקורציה ובכך הם מצטיינים: אפשר לצבוע אותם במגוון של צבעים והם עמידים בפני פגעי מזג האויר ופגיעות של אש. מבחינת התפקיד של החיפוי, זהו פתרון נהדר שהעלות שלו נגזרת בעיקר מגודל הלוח.

לוחות הטרספה עולים כ 1000 שקלים בממוצע למ"ר, כך שאין ספק שעבור חיפוי של קיר שלם ועוד יותר אם זה לכל העסק, תצטרכו לשלם אלפי שקלים. עם זאת, השדרוג יהיה משמעותי ביותר ויעניק יתרונות עבור החנות בהיבט של בלאי – בהיותו עמיד הרבה יותר מאשר צביעה רגילה של קיר- וגם יישמר כשהוא במיטבו במשך שנים. המשמעות היא, שהמחיר הזה הינו משתלם ביחס לתמורה.

כיצד חידוש העיצוב של העסק יכול להשפיע על הלקוחות?

בשנה שבה אנשים מעדיפים להישאר יותר בבית, הולכת ונוצרת התחושה שהרצון לצאת לשופינג או לעשות סידורים הולך ופוחת, כי אנשים חוששים מלהידבק במחלות. לאור העובדה כי אחוזים גבוהים ביותר מכל פעולה שהייתם רגילים לעשות עד עכשיו, ניתנים לביצוע גם בדרך מקוונת, יש סיכוי סביר שתחושו בירידה ברווחים כאשר העסק ייפתח מחדש.

שדרוג העיצוב בחנות יכול להפוך את העסק שלכם לאטרקציה של ממש, כזה שאנשים ישמחו לצאת מביתם בשביל להגיע אליו ואתם תוכלו לחזור להרוויח כמו בתקופות עבר ואף יותר. גם ההשקעה ששיתם בהתחדשות החנות – גם תחזיר את עצמה תוך זמן קצר, בזכות כמות הלקוחות המשלמים שתגדל.

נגיעה קטנה של צבע – לפעמים זה כל מה שצריך

גם אם המצב של הנכס שבו פועל בית העסק הוא מצוין ואפילו אם אין כל ליקוי במבנה עצמו, כדאי לעשות בו שינויים ולחדש אותו. יתרה מכך – מוטב לרענן את המראה של החנות, גם אם אינכם צופים שרמת המכירות תעלה באופן משמעותי בשל כך. פעמים רבים דווקא השינויים הקטנים ביותר, כמו צביעת קיר יחיד בגוון מעניין, או תליית תמונות על הקירות, הם אלו שמושכים את תשומת הלב בקרב הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים כאחד.