הטיפול בחתול חדש

מזל טוב! יש לכם חתול חדש בבית. הוא יכול להיות גור או חתול בוגר, העיקר שאתם שמחים על הצטרפותו למשפחה. אם מדובר בחתול עזוב שאימצתם, לאחר שלב החיסונים, סביר להניח שתעשו טיול קצר אל חנות חיות בסביבה. המבחר הגדול שקיים בחנויות אלו, יחד עם הרצון שלכם לקנות את מה שבאמת נחוץ לכם ולחתול, עשוי לבלבל. הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת על הביקור הראשון בחנויות אלו.

דבר ראשון – אוכל

מזון לבעלי חיים הוא נושא חשוב שלא תמיד מתייחסים אליו ברצינות. לא מדובר בפינוק חיית המחמד שלנו, אלא בצורך בסיסי. לכן חשוב להתאים את סוג המזון לצרכים המסוימים של החתול אותו אימצנו. התאמת סוג המזון והרכבו תלויה ראשית בגילו של החתול. חתולים מבוגרים זקוקים למזון שמותאם למצבים בריאותיים שונים (כמו בעיות בכליות ובמערכת השתן למשל), בעוד שחתולים צעירים וגורי חתולים צריכים מזון מסוג אחר (למשל, כזה ששומר על בריאות השיניים והחניכיים). חנות חיות מקצועית תחזיק מזון לחתולים ממותגים ידועים ומוכרים, ותקפיד תמיד על איכות המוצרים. כאשר אתם מגיעים לחנות כדי לרכוש אוכל לחתול, יידעו את המוכר במצב הבריאותי הייחודי לחתול שלכם, במידה ויש כזה. במצבים בריאותיים שונים, ולא רק בגילים שונים, סוג האוכל יכול להשתנות (לדוגמה, אוכל שמטרתו לאזן את משקלו של החתול).

ארגון הסביבה הביתית

אימוץ חתול והכנסתו לבית, ידרשו מאיתנו לערוך התאמות קלילות לסביבה הביתית. מסיבה זו כאשר הולכים אל חנות חיות בפעם הראשונה, יש צורך לדאוג לכל הדברים הבסיסיים עבור החתול. חשוב לרכוש כלים לאוכל, במידה ואין לכם כלים מתאימים בבית. הקפידו שהכלי אותו אתם בוחרים יתאים למידותיו של החתול, כך שהוא לא יתקשה בהגעה לאוכל ולשתיה שלו. חתולים אוהבים להשחיז את הציפורניים שלהם, ועל מנת שלא יעשו זאת על הרהיטים בבית, חנות חיות מחזיקה מתקן גירוד ייעודי. על מתקן זה יוכל החתול להשחיז את ציפורניו מבלי לגרום נזק כלשהו לסביבה.
בידקו היכן אתם מעוניינים שהחתול יעשה את צרכיו: בתוך הבית או מחוץ לבית? במידה והחתול יעשה את צרכיו בתוך הבית, יש לקנות ארגז חול המיועד לכך. יש סוגים שונים של ארגזי חול, כאשר ההבדל בינהם הוא המבנה. ישנם ארגזים פתוחים וארגזים סגורים. לכל אחד מהם היתרון הספציפי שלו, ואם אתם לא בטוחים מה האופציה העדיפה לכם, כדאי להתייעץ עם המוכר בחנות.

פינוקים ומשחקים

אחד הדברים האהובים על גורי חתולים (ולמען האמת גם על חתולים בוגרים, פשוט במינון נמוך) הוא משחק. חשוב להפעיל את החתול לשמירה על משקל תקין וגם כדי להוסיף לו קצת עניין. בתוך חנות חיות תוכלו למצוא שלל משחקים וצעצועים לחתולים, בגדלים שונים ומותאמים לכל גיל. כדאי שלא להעמיס על החתול שלל משחקים בבת אחת, אלא בכל פעם להוציא צעצוע אחר ולשחק בו. עם הזמן תוכלו לראות באילו צעצועים החתול משחק יותר ומה ההעדפה שלו בכלל בנוגע למשחקים (לכל חתול הקצב שלו). אם מתחשק לכם לפנק את החתול החדש, חנות חיות מחזיקה מגוון של חטיפים ופינוקים לחתולים.