עיצוב המטבח באווירה כפרית

התחלתם בשיפוץ הבית ובחרתם בעיצוב המטבח באווירה כפרית. לאילו אלמנטים יש לשים לב?

בכל פעם שאתם נוסעים במרחבים הפתוחים, נושמים אוויר נקי. מרגישים את הטבע, האנרגיה עולה,הרוגע מתפרש בגוף ואתם חוזרים הביתה מוטענים. מרביתנו מחכים לרגעי החופשה הללו. לא תמיד ניתן לנסוע כך בשקט ובשלווה וליהנות מהנוף ולרוב, נסיבות החיים מובילות לתדירות נמוכה של טבע. שיפוץ ועיצוב המטבח באווירה כפרית הוא זמן מעולה לשחזר את התחושה הזו גם בביתכם.

ניתן כמובן לעצב את כל הבית בסגנון זה ולהעניק עיצוב אחיד, אבל לעתים יש מגבלות תקציב ולעתים רוצים גיוון ועניין בחדרים השונים. הבחירה הטבעית תהיה בעיצוב של מטבח כפרי כך שבכל פעם שתרצו אווירה כפרית, תכנסו אל המטבח ותוכלו לחזור לתחושה האהובה.

עיצוב המטבח באווירה כפרית – 3 אלמנטים לתשומת הלב

אם אתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים שיהיה במטבח ואיך הוא יראה, אפשר להתקדם הלאה ישר לקניות ולשיפוץ. אך, לרוב, יש לנו מושג לגבי הקווים הכלליים של העיצוב והתחושה שאנו רוצים להשיג ואנחנו לא יודעים בדיוק איזה צבע או איזה שולחן נרצה. אז, בתחילת הדרך, חפשו אחר השראה ודוגמאות לעיצוב המטבח באווירה כפרית. התבוננו בצבעים ובשילובים בין הקירות, הריהוט וציוד המטבח. נסו להבין כיצד האווירה הכפרית נוצרת מתוך משחק הצבעים וסידור הציוד. ישנם מאמרים, מגזינים ואפילו סרטים שיכולים להוות השראה לכך. ישנם מעצבי פנים שיכולים גם הם לתת השראה בהצעות העיצוביות שלהם.

האלמנט הבא הוא בחירת סוג החומרים של המטבח על פי שני קריטריונים.
האחד הוא שהחומרים יהיו עמידים לשימושים הקיימים במטבח ולא רק יהיו נעימים למראה והשני הוא שהחומרים יתאימו לאווירה הכפרית. חוסר איזון יגרום לצורך בשיפוץ וקניית ציוד עקב בלאי מהיר או לחוסר אחידות בעיצוב.

האלמנט האחרון, שמומלץ להתחשב בו הוא הפרגמטיות. כשנמצאים בחופשה, לא צריך ממש לדאוג לתזונה של בני המשפחה. לעתים אוכלים במסעדות ולעתים מזמינים אוכל מוכן. לרוב, במקומות האירוח, המטבח מעוצב כך שיתאים לצרכי האורחים. אך, בבית, אתם זקוקים למטבח שימלא אחר הצרכים של המשפחה מבחינת מרחב, מידת השימוש וסוג השימוש, אחסון ומיקום הציוד ועוד. גם כאן, חשוב שמראה הציוד יתאים לאווירה הכפרית, אך, ישנה חשיבות רבה שאכן יהיה נעים להשתמש ולהיות במטבח.

 

מאפייני העיצוב הכפרי

לרוב, מטבח כפרי יאופיין בחומרים שעשויים מעץ ומברזל. חומרים המעניקים  תחושת יציבות, שלווה וחמימות. העיצוב כולל גם את הרצפה, שסביר שתהיה באריחים תואמים לצבעי החדר. הצבעים ייטו לכיוון טווח צבעי האדמה והמרחב יהיה יותר כהה ועוטף. על אף שלעתים ניתן לראות גם צבע לבן משולב בעיצוב. יש שיבחרו בריהוט בעל מראה מיושן, היות שעיצוב כפרי לרוב מעניק את התחושה הזו, של בית עתיק יומין בכפר רחוק סובב נוף פראי.