מתי יש לבצע בדק בית?

אתם מתכננים לרכוש דירה? כבר בדקתם וחרשתם את העיר ואת האזור הרצוי בחיפושים אחר דירת החלומות שלכם? גם אם אתם כבר על סף חתימת חוזה ואתם כבר סגורים עם עצמכם לגבי הרכישה של הדירה אותה מצאתם מתאימה לצורך שלכם. אל תמהרו לחתום חוזה בלי לבצע בדק בית. זה צעד חשוב בהחלט לפני הרכישה שלכם.

מה חיפשתם בדירה?

מה חיפשתם בדירה? יש מי שחשוב לו ליהנות משלושה כיווני אוויר, ויש מי שמתייחס באופן מיוחד לגודל של החדרים בבית. אחרים לא מתפשרים על קומה נוחה ויש מי ששם עין בוחנת לעיצוב של הדירה ולמצב שלה. אבל אין מי שבוחר לרכוש דירה בעלת ליקויי בנייה משמעותיים. אין קונה שבוחר לקנות דירה בעלת צנרת רקובה שיש להשקיע סכומי כסף גבוהים מאוד בשביל לשקם את כל המערכת.

אבל לא תמיד רואים את זה

אבל הבעיה היא שאת הליקויים הללו לא תמיד רואים! יש ליקויים או קלקולים שרק עין מקצועית תוכל לאתר אותם ולשים לב אליהם. לעיתים אתה עלול לראות דירה נאה ואפילו משופצת. בעלת חיפוי עדכני על קיר או על רצפה. בעיניך זה אלמנט נוי. ואתה לא יכול לדעת אם בעל הדירה ביצע את הפעולה הזו בשביל להסתיר חיסרון מהותי שעלות התיקון שלו נוסק לסכומים גבוהים מאוד.

ואולי יש נזילות?

ויש מקרים נוספים בהם עלולים להיות כשלים כאלו שיגרמו לנזילות לתוך הדירה. אז גם אם בקיץ הכול נראה יבש ותקין והתקרה מסוידת היטב ואין רטיבות או עובש. אין זה אומר שעם בוא החורף והגשמים לא יתחילו טיפות השם לנקוש על גגכם ואף לחדור לתוך ביתכם… האם יש לכם אפשרות לבדוק זאת?

מי מאתר ליקויים וקלקולים?

בשביל לאתר את הקלקולים הללו ובשביל להבחין בהם יש צורך לבדוק את הבית בבדיקה מקצועית. כאשר אתם מזמינים איש מקצוע לבצע בדק בית בדירה אותה אתם עומדים לרכוש אתם יכולים להיות רגועים שהוא יבחן את הדירה היטב וינסה לאתר את ליקויים וקלקולים אם קיימים בה. כך תוכלו לבצע רכישה בלב רגוע.