איך לבחור דק למרפסת הדירה?

מרפסת בדירה פרטית היא הזדמנות לנצל את המקום הפנוי לזמן איכות עם המשפחה, מפגש עם חברים ואירועים פרטיים. הסוד הוא לבחור משטח ריצוף מתאים ולהכיר את ההבדלים בין האפשרויות השונות. הנה כל הטיפים שכדאי לקחת בחשבון

מרפסת מגדילה את שטח הדירה ומשפרת את איכות החיים. במדינה עם מזג אוויר ים תיכוני כמו ישראל ניתן לנצל את המרפסת כמעט לכל אורך השנה, להכניס אוויר נעים לתוך חלל הפנים וליהנות מבריזה מפנקת. המרפסת משמשת הורים עם ילדים לזמן איכות משפחתי ומסייעת להפקת מפגשי חברה. יחד עם זאת, גם מרפסת דורשת השקעה בעיצוב ובעיקר בחירה של פתרונות ריצוף רלוונטיים.

מומלץ להשתמש בדקים כדי לרצף את המרפסת. אפשר לבחור היום מבין מגוון רחב של דגמים והנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

א. בדקו את ההבדלים בין עץ מלא וחומרים סינתטיים – את הריצוף למרפסת תוכלו לבנות מעץ מלא או חומרים סינתטיים. היתרון של עץ מלא הוא עמידות לאורך זמן ומראה יוקרתי, בעוד החסרונות הם מחיר גבוה ופגיעה באיכות הסביבה. היתרונות של חומרים אסתטיים הם מחירים נמוכים ומגוון רחב, אך החיסרון הוא עמידות מוגבלת מפגעי מזג האוויר ובעיקר משמש וגשם.

ב. קחו בחשבון את האחזקה – התייחסו לריצוף בתור השקעה לטווח ארוך. קחו בחשבון את האחזקה ואת המלצות היצרן לגבי ניקיון וטיפולים שוטפים. החליטו האם לבנות דקים מעץ טבעי שמצריך חידוש אחת למספר שנים, או להסתפק בפתרון סינתטי שמבטיח אחזקה פשוטה יותר.

ג. הגדירו מראש את גובה התקציב – אל תתחילו לרצף את המרפסת לפני שאתם מחליטים על מסגרת התקציב. גובה התקציב אמור לשמש אתכם בתור מצפן לקבלת החלטות. אם תדעו במדויק כמה כסף אתם עומדים להשקיע בריצוף, יהיה לכם קל יותר להימנע מהוצאות מיותרות.

ד. בדקו את התאמת החומרים לחוקי הבנייה – יש הבדלים בין חוקי בנייה במקומות שונים בארץ. בדקו האם החומרים מתאימים לחוקי הבנייה ובמידת הצורך התייעצו עם אנשי מקצוע. קראו מידע באתר העירייה ואל תתחילו לבנות לפני שתשיגו את כל האישורים הנדרשים.

איך מתקינים ריצוף עמיד?

מרפסת היא חלל מאתגר לבניית דקים ופתרונות ריצוף מתקדמים. מבחינתכם בתור בעלי הדירה, השאיפה היא למצוא אנשי מקצוע מנוסים שיסכימו להעניק אחריות על הבנייה. בדקו מראש באיזה שיטה עומדים להתקין את הריצוף וודאו שהיא מתאימה לגודל המרפסת ולדרישות השכנים. התייחסו לסוג העץ, רמת העמידות, עלות החומר וההתקנה. את החזות החיצונית תוכלו לשפר בעזרת התקנה מדויקת וחידוש תקופתי.

במידה וכללתם בתקציב את כל ההוצאות הנלוות, עליכם להוסיף גם את הברגים והחלקים הנוספים. בקשו הצעת מחיר מסודרת ממי שמתקין את הדקים ואל תחתמו על שום חוזה שבו לא תקבלו אחריות על ההרכבה והעבודה.