לבנות את הבית ולהשקיע בגינה

בניית בית חדש הוא הליך מרגש מאוד, אך הוא צופן בחובו לא מעט אתגרים והתמודדויות ובראשם הצורך להחליט אודות עיצוב הבית – הן ברמת החלוקה הפנימית והן ברמת "הלבשת הבית" ועיצובו. בנייה על פי רוב תתרכז במבנה עצמו, אך במקביל יושם דגש על השטח החיצוני ממנו יהנו כל בני המשפחה. כדי להפוך את החלק החיצוני של הבית לפינה חלומית, יש להקפיד על עיצוב נוח ומרשים. מאמר זה יסייע לכם לקבל את ההחלטות החשובות באשר לעיצוב הגינה בביתכם החדש.

כיצד לרצף את רצפת הגינה

האופציות לעיצוב הגינה הן רבות ומגוונות, אך עוד לפני שאתם שותלים את העצים ומציבים את מפל המים, חשוב להבחין בין אופציות הריצוף הרבות ולבחור את האחת המתאימה ביותר לאורך חייכם ולבני הבית המתגוררים בו.

  • דק – אופציה אחת מיני רבות היא הבחירה בדק. אופציה זו הפכה בעידן הנוכחי לשכיחה ורבים בוחרים לרצף את הגינה ב-דק הבנוי לוחות עץ (חלקם מעץ מלא אחרים לא), אותם מניחים על גבי המשטח. ל-דק יתרונות רבים ומגוונים בין היתר התחזוקה, הנוחות והבטיחות. אם החלטתם כי ה- דק קוסם לכם, קחו בחשבון כי עליכם להתאים אותו ואת איכותו לשינויי מזג האוויר המתחוללים בעונות השנה וזאת כדי שהעץ ממנו מיוצר הדק יהיה חזק דיו להתמודד עם שינויי מזג האוויר, כך לא תאלצו להשקיע רבות בתיקונים והחלפות.

 

  • מדשאות – אופציה נוספת הן המדשאות הטבעיות אותן שותלים בגינה. המדשאה היא רעיון מופלא בעיקר עבור משפחות בעלות ילדים המשחקים מחוץ לבית בשעות הפנאי. למדשאות יתרונות רבים ומגוונים, אך לצד היתרונות ישנם חסרונות מובהקים בין היתר: התחזוקה הנדרשת (כדי לשמור על הדשא שישאר רענן וטרי ולמנוע מחרקים ומזיקים לרבוץ בו). מדשאות טבעיות ידרשו מכם הוצאות לא מבוטלות במהלך השנה ועל כן חשוב להיערך לכך בהתאם.

 

  • דשא סינטטי – אופציה חלופית למדשאות טבעיות היא הדשא הסינטטי המאפשר לכם ליהנות מיתרונות המדשאה הטבעית ולהימנע מחסרונותיה. מדשאה סינטטית תאפשר לכם להשקיע פחות בתחזוקה וליהנות יותר מהנוחות, מהיופי ומהבטיחות.

חשוב לזכור כי הבחירה בעיצוב הבית בכללותו והגינה בפרט, תלויה אך ורק בכם ובהתאם לצורך לדרישה וליכולתכם הכלכלית. שימו לב כי על כל בחירה להתבצע בהתאם לשיקולים כלכליים עכשוויים, אך עליכם לזכור ולא לשכוח להתמקד בעלויות העתידיות אותן תאלצו להשקיע בתחזוקה.