בדק בית – לשקט ולביטחון

למושג בדק בית יש משמעויות שונות. במאמר זה נידרש למשמעות הפשוטה, הבסיסית, הפיזית. בדיקה שנעשית על ידי מומחה לפני כניסה לבית חדש וכתנאי לה כמו גם לאחר שיפוץ. בדק בית נועד לוודא כי אין ליקויים שונים העלולים לגרום בשלב כל שהוא לנזקים.  במסגרת בדק הבית נדבקות כל התשתיות שלו, על מנת לאשר את תקינותן. בדיקה זו נעשית על ידי איש  מקצוע (על פי רוב מהנדס). חשיבות בדק הבית היא בכך שהיא מאפשרת לשמור על זכויות הקונה או הבעלים של הנכס במידה שמתגלים ליקויים שונים ובהם, לדוגמה, חריגה מהתכנית המקורית, נזילות, בידוד לא תקין, חוסר התאמה למפרט הטכני של הבית , ליקויים באינסטלציה, בריצוף, בהרכב החומרים ועוד.

 

לא כדאי לוותר על בדיקה

ויתור על עריכת בדק בית עלול לגרום לאי נעימות במקרה הטוב ולנזקים במקרה הרע. חשוב שבדק הבית יכלול גם בדיקה סביבתית לאיתור קרינה וראדון, בדיקת מערכת החשמל, איתור מקורות רטיבות ועוד. בהיבט הרחב, החשוב כשלעצמו, אמור בדק בית יסודי לכלול גם  בדיקת השכנים, לרבות באמצעות מצלמת אבטחה, המאפשרות לחשוף התנהגות חריגה של מי מהדיירים או אנשים המתגוררים בסביבה.

 

בדק בית לדירות יד שנייה

יש חשיבות גם לבדיקת דירה יד שנייה, הכוללת הערכת שווי הנכס לבד מבדיקת ליקויים שונים  בו. במידה שהנכס המוצע רהיטים ישנים מומלץ לברר האם יש אפשרות לשחזר את הרהיטים כדי לחסוך בנושא זה.

על מנת להיות סמוכים ובטוחים כי הבדיקה תהיה מקיפה, יסודית וממצה, חשוב לפנות אל חברה מקצועית, מוסמכת, אמינה, אשר בסיום הבדיקה מוסרת לכם טופס שבו מצוינים ממצאי הבדיקה בכלל ואם נמצאו בה ליקויים-  פירוט מלא וכולל שלהם.

 

בשורה התחתונה

בדק הבית הוא הוצאה נדרשת שתועלתה מצדיקה את עלותה. כשם שלא רוכשים רכב לפני שהוא עובר בדיקה קפדנית במוסך מורשה, כך לא  קונים דירה ללא ביצוע בדק בית המאשר כי אין בה ליקויים ובמידה שנמצאים ליקויים- יש לרוכשים יסוד מוצק להתמקח על הוזלת המחיר ו/או להתנות את רכישתו בתיקון מלא וללא פשרות של כל הליקויים שנמצאו בו ובסביבתו.