כיצד תבחרו נכון סדנאות הגשמה עצמית?

מוצאים עצמכם תקועים ולא מצליחים לממש את חלומותיכם ושאיפותיכם? מרגישים חסרי ביטחון ורוצים לחזק אותו? אם כן, סדנת הגשמה עצמית יכולה להיות הפתרון המתאים ביותר עבורכם, פתרון שיעזור לכם לצורך העלאת ביטחון עצמי ותחושה אישית טובה יותר. למה חשוב לשים לב כשמחפשים סדנא כזו? הנה כמה נקודות חשובות שכדאי להתייחס אליהן:  

  1. מי מעביר את הסדנא – בין אם זו סדנת הגשמה עצמית, המיועדת אך ורק לנשים, או אולי סדנא לצורך העלאת ביטחון עצמי, מדובר בסדנאות חשובות ביותר, היכולות לספק לנו מגוון של כלים שונים שיעזרו לנו בצמתי חיים ובתקופות לא פשוטות. כדי להפיק מהן את המקסימום ובעיקר לוודא שמדובר בסדנא המתאימה, חשוב לבדוק מיהו הצוות שמעביר את הסדנא. כדאי לבחור בסדנא שמועברת על ידי צוותים מקצועיים בעלי הכשרה מתאימה וניסיון בתחום, צוותים עם ידע הקשור לכך ויכולת בינאישית גבוהה. לא כל אחד יכול להעביר סדנא כזו ולא לכל אחד ישנם הכלים להתמודד מול קבוצה הזקוקה לסיוע בתחום.
  2. כמה זה עולה – המודעות הרבה למימוש וההגשה העצמית הולידו לא מעט סדנאות המתמקדות בתחום זה ומספקות כלי העלאת ביטחון עצמי וגם הגשמה עצמית. סדנאות אלו יכולות להיות סדנאות של מספר ימים או של מפגש חד פעמי בן מספר שעות. טווח המחירים הוא רחב ועלותן של סדנאות אלו משתנה בהתאם לפרמטרים שונים. חשוב לבדוק כמה עולה הסדנא, מה היא כוללת במסגרתה, בכמה מפגשים מדובר וכמה זמן נמשך כל מפגש.
  3. מה הם התכנים המועברים בסדנא – כדי שתוכלו לצאת מהסדנא עם הכלים שיעזרו לכם להגשים את עצמכם, חשוב שתבדקו מהם התכנים המועברים בסדנא. לכל סדנת הגשה עצמית ישנם תכנים שונים וכל סדנא כזו מתמקדת בתחומים אחרים ומחזקת פרמטרים מסוימים. אם אתם מעוניינים להתמקד בעיקר בתחום המקצועי, למשל, חפשו סדנא כזו המיועדת לאנשי עסקים או מתייחסת בעיקר למימוש העצמי בתחום העסקי/המקצועי. אם אתם מעוניינים להתמקד בזוגיות, חפשו סדנת העלאת ביטחון עצמי שתעזור לכם בתחום זה.
  4. היכן מתקיימת הסדנא – אם אתם מתגוררים באזור הצפון, כדאי לכם לחפש סדנאות המתקיימות באזור זה. אם אתם מתגוררים במרכז, חפשו סדנאות המתקיימות באזור המרכז. סביר שלא תרצו לבזבז שעות רבות על הכביש ובמיוחד כשמדובר בסדנא הכוללת מספר רב של מפגשים ולא סדנא חד פעמית, של מפגש אחד. בררו מראש מהו מיקומה המדויק של הסדנא וכיצד מגיעים אליה (תחבורה ציבורית, רכב פרטי וכדומה).