היערכות לקראת לידה הקרבה ובאה

מטלות לקראת לידה

ההתרגשות לקראת הגעתו של תינוק חדש למשפחה מורגשת באוויר, יש המון משימות שיש לבצע וזאת ללא קשר אם מדובר בילד ראשון, לידה רביעית או שביעית. בכל מקרה יש להיערך ליום המשמח.

בני זוג רבים מכינים רשימות הכוללות את כל המשימות שלהם, כדי לא לשכוח אף נושא חשוב. את רוב המשימות הם מבצעים בעצמם, אך יש משימה אחת שהם משאירים לסבתא והיא ביצוע הליך הכביסה, של כל בגדי התינוק. ברוב המקרים ההורים רוכשים אבקת כביסה ייעודית לתינוקות, מעבירים לביתה של הסבתא המאושרת את כל השקיות עם בגדי התינוק הקטנטנים, הן אם הם חדשים והן אם הם עברו מהאחים הגדולים או מבני הדודים. הסבתא במהלך החודש הקודם ללידה מכבסת את כל הפריטים הללו, מקפלת ומכינה הכול בשקיות אטומות או בארגזים נקיים. לאחר הלידה, כשהכול עובר בשלום, היא מעבירה את המוצרים הללו לבית ההורים כך שכשהתינוק יגיע מבית היולדות, יוכלו לטפל בו כיאות ולהלביש לו את הבגדים היפהפיים והנקיים.

בחירת בית יולדות לקראת לידה

בחורה הריונית בחודשי ההיריון האחרונים לקראת לידה שגרה במרכז הארץ, יכולה לבחור בין כמה בתי יולדות. באזורים אחרים של הארץ ההיצע הוא נמוך יותר ולא תמיד יש אפשרות בחירה, לאור המרחקים הגיאוגרפיים הגדולים בין בתי החולים.

כדי לקבל החלטה, הדרך הנכונה והנעימה ביותר היא לתאם סיור מודרך בחדרי הלידה, דבר שמתקיים ברוב בתי החולים בישראל. ברוב המקרים בני הזוג מגיעים לסיור, מתרשמים מהרמה המקצועית של הצוותים, המכשור בחדרי הלידה, השמירה על הניקיון ועל האסתטיקה, היחס ליולדות וקטגוריות נוספות. נושא חשוב נוסף הוא מערך האשפוז לאחר הלידה, ביות מלא, ביות חלקי, או מלונית.

כאשר כל האופציות ברורות, נותר ליולדת לקבל החלטה, מהו המקום שנראה לה המיטבי עבורה ושם היא מעוניינת ללדת.

חשוב לבחור לקראת לידה בית יולדות שממוקם קרוב גיאוגרפית או שיש אליו דרכי גישה נוחות, כיוון שאי אפשר לדעת מתי תתרחש הלידה. אם מדובר באזור שיש בו פקקי תנועה בכל בוקר, עדיף לבחור אופציה של בית חולים אחר, שבכיוון הנסיעה שלו יש בדרך כלל פחות פקקי תנועה.

רכישת הציוד הראשוני לתינוק

אם מדובר בלידה ראשונה, הולכים בדרך כלל לכמה חנויות המתמחות בחבילות לקראת לידה או בוחנים חבילות מסוג זה באינטרנט. המגמה היא לרכוש מוצרים בטיב מעולה ובהתאם לתווי התקן הישראלים אך שלא יהיו יקרים, וכך אפשר יהיה לעמוד בהוצאה הכספית הזו. חשוב לקנות את מה שצריך בלבד ולא להתפתות ולרכוש מוצרים שאין בהם צורך ולא יתבצע בהם שימוש כלל.

הפריטים הגדולים החשובים ביותר שאמורים לספק הביתה בזמן שהיולדת מאושפזת בבית היולדות הם עגלה, כיסא בטיחות לרכב, מיטה, עריסה, שידה וטרמפולינה. כמו כן ביגוד לחודשים הראשונים, חיתולים, מגבונים, סדינים, תחליף חלב ועוד.