התוספת הקטנה והחשובה

ישנם אביזרי נוי שונים שמשדרגים את המראה של כל חלל. לחלקם אנחנו בכלל לא שמים לב ביום יום – אבל בלעדיהם זה פשוט לא אותו דבר. מפות שולחן הן אביזרים כאלה. הן מתאימות לכל אירוע: מפה לבנה לערב שבת, מפה חגיגית למסיבת יום הולדת או אלגנטית לנוי בכל יום ויום. מפות מתאימות למגוון סוגי שולחנות והסוד הוא להתאים נכון את הצבעים והגזרות.

לא רק אביזר פונקציונאלי

מפות שולחן הן אביזר דקורטיבי נהדר לכל שולחן. בין אם מדובר בשולחן הקפה בסלון, שולחן המטבח או השולחן בפינת האוכל. על כולם מפה תיראה נהדר. מפה לבנה או כל מפה אחרת משמשת בראש ובראשונה לכסות ולהגן על השולחן, אך אם אתם חושבים שזה התפקיד העיקרי שלה – אתם בהחלט טועים. עם ההתאמה הנכונה, מפת שולחן יכולה לשדרג את המראה של החדר ולהשלים את הלוק של יתר חלקיו של החדר. המפה מוסיפה את הקטע המיוחד, שיכול להשרות אווירה מסוימת בכל רגע נתון.

איך לבחור נכון?

היתרון הגדול בעולם של מפות שולחן הוא היכולת שלהן להתאים לכל מראה של חדר. אם אנחנו רוצים להשרות אווירה חגיגית – נפרוש מפה לבנה, אם נרצה מראה קצת יותר יום יומי, נבחר מפה בצבעים סולידיים. השאלה הנשאלת היא מה קורה כאשר רוצים להתאים מפת שולחן לחדר צבעוני במיוחד? איך נבחר נכון את המפה המתאימה ביותר? במידה ויש לכם הרבה מאוד חפצים בחדר והרבה מאוד צבעים – עדיף לבחור מפות שולחן בגוון אחיד, רצוי כזה שלא תופס נוכחות רבה מדי. במידה והחדר מינימליסטי, מפה לבנה תוכל להשתלב נהדר בקו העיצובי של החדר או להיפך: ניתן לבחור מפה צבעונית עם מגוון אלמנטים וצבעים כדי "לשבור" את החדגוניות.

גם באירועים

הן לא נמצאות רק בסביבה הביתית, מפות שולחן הן חלק בלתי נפרד מעריכת שולחן לאירוע. מפה לבנה רגילה תתאים במיוחד לאירוע בעיצוב סולידי. ניתן למצוא מפה לבנה גם בחתונות כמובן – אך לא רק. בחירת מפות שולחן לאירוע מתבצעת כחלק מתהליך כולל של עיצוב האירוע. בבחירת צבעי המפות והטקסטורה שלהן צריך להתחשב בעוד מספר פרמטרים. כל תהליך של עיצוב מתחיל מקביעת פלטת הצבעים לאירוע. כאשר מתקבלת החלטה על הצבעוניות שתשלוט בו ניגשים גם לעיצוב השולחנות. יש מי שאוהב "לשחק" עם מספר צבעי מפות או עם שני צבעים וכך לכל שולחן יש צבע מפה אחר, ויש מי שאוהב את האחידות של מפות שולחן בצבע אחד לכל השולחנות. כדאי לבדוק אילו עוד קישוטים אמורים להיות על כל שולחן. בכל מקרה, כדי שהשולחן לא יראה עמוס או מצועצע, צריך להתייחס גם לטקסטורה של מפת השולחן ולבחון האם האביזרים שנמצאים על השולחן משתלבים איתה בהרמוניה או שנוצר דווקא פער בין העיצוב של המפה לעיצוב השולחן הכללי.