הרמוניה של בית

יותר ויותר אנשים פונים לשירותי עיצוב פנים כדי לסגנן את ביתם, למקסם את החללים שבו, ליצור נישות פונקציונליות משטחים "מתים" וכדומה.

בעבר, השימוש בשירותי מעצבי פנים לדירה או לבית היה נחשב מותרות שלא רבים יכלו להרשות לעצמם. היום זהו טרנד שהולך ונהיה מקובל יותר מיום ליום.

ניתן לשכור את שירותי העיצוב לביצוע פרויקטים גדולים של שיפוץ או בנייה של בית וכן לפרויקטים קטנים יותר כגון הלבשת הסלון או ריענון מראה חדר הילדים.

מהו עיצוב פנים?

עיצוב פנים יכול לחלוש על כל היבט בבית. מהגדול ביותר כמו הזזת קירות, הוספה או שינוי נקודות חשמל ובחירת גודל החלון, ועד הקטן ביותר כמו צבע הספה בסלון.

בחירת טקסטורה הצבע על הקיר ומיקום המיטה בחדר השינה. הכל בהתאם לדרישת הלקוח והתקציב כמובן.

אדריכלים רבים נעזרים בשירותי עיצוב פנים והום סטיילינג הן כדי ליצור חללים פרקטיים ושימושיים והן כדי למשוך קונים ב"דירה לדוגמה" או בסימולציות שונות.

לאט־לאט התחום הפך להיות נגיש יותר גם לאנשים פרטיים.

מהי עבודתם של מעצבי הפנים?

כל פרויקט עיצוב פנים והום סטיילינג שונה וייחודי.

התחלתו בשיחה עם הלקוחות והבנת ההיקף שלו, התקציב המיועד, הסגנון האישי של הלקוח (לעיתים יהיה על המעצבים או המעצבות לשלב בין שני סגנונות שונים של לקוחותיהם) וכדומה.

בשלב הבא תעשנה מדידות שונות של החלל המיועד או בדיקת התוכניות האדריכליות במקרים של שיפוץ מסיבי או בניית בית חדש, ולפיהן תעוצב סקיצה ראשונית.

כל פרויקט עיצוב ילווה במעצבים או מעצבות שלעיתים אף יעבדו בצמוד לאנשי המקצוע עצמם כדי לוודא כי העיצוב מבוצע בהתאם לתוכניות. ישנם מעצבים שאף ממליצים על אנשי מקצוע שהם עובדים איתם.

בעבודות של הום סטיילינג – הלבשת הבית, הפרויקט מצומצם יותר והוא מתבטא בשינויים קוסמטיים יותר אם כי משמעותיים לא פחות.

לדוגמה, ילד שהתבגר ורוצים לרענן את חדר השינה שלו כך שיתאים לנער, חדר שינה מיושן שרוצים להעניק לו מראה צעיר יותר, שינוי והחלפת המטבח כך שיהיה מרווח יותר וכדומה.

מה הם היתרונות של עיצוב פנים?

בעבר לא הייתה מודעות רבה ליתרונות הרבים של עיצוב פנים ולכן לא רבים נעזרו בו, אך היום היתרונות רבים ומגוונים, לפניכם כמה מהם:

  • חללים לא מנוצלים, נישות "מתות" פינות ריקות בבית – את כולן ניתן לנצל באופן מקסימלי עזרת מעצבי הפנים ובכך "להרווויח" יותר מהחלל הקיים.
  • בפרויקטים גדולים, מעצבי הפנים יכולים לשמש גם כמפקחי עבודה ולחסוך את הזמן הזה ללקוח.
  • לעיתים, פנייה לאנשי מקצוע מומלצים על־ידי מעצבי הפנים או רכישה בחנויות אשר מכירים אותם, יוכלו לחסוך כסף בהוצאות וברכישות לבית.
  • מעצבי הפנים בעלי מוניטין, יצליחו לשלב ולאזן בין שני בני זוג בעלי טעם וסגנון שונה. זוהי דרך מצוינת להימנע מוויכוחים ועימותים.

בית מעוצב משרה אווירה של רוגע, הרמוניה וזרימה לעין וחשוב מכך הוא מותאם לצורכי הדיירים בו.

כפי שפונים לאדריכל שיתכנן את הבית, כך פונים מעצבי הפנים כדי שיהפכו את החלל לפונקציונלי, נגיש, חמים וביתי.