פרקט למינציה באיכות גבוהה

קיימות מספר אופציות לריצוף וחיפוי רצפות וקירות הבית. מספר דוגמאות לכך הם שטיחי אריחים, פרקטים, ריצוף קלאסי, שטיחים מקיר לקיר ועוד. פרקט הוא ריצוף אידאלי לבית. ניתן לבחור בין סוג פרקט העשוי עץ טבעי, וכן סוג פרקט העשוי מחומרים דמויי עץ.

 

פרקט העץ הינו בעל מספר תכונות ייחודיות:

  • בידוד קור וחום- לפרקט העץ יש יכולת לבודד מפני קור בעונת החורף, וחום בעונת הקיץ. באמצעות תכונה זו, הגורמת לשמירה על טמפרטורה ממוצעת בחדר, הפרקט משרה בחדר אווירה נעימה.
  • מראה נפלא ומזמין- לפרקט העץ יש מראה מרשים, המקנה לבית מראה חדשני ויוקרתי. מבקרים אשר נכנסים לחדר המרוצף פרקט, מקבלים באופן מידי את תחושת הביתיות והחמימות הקיימת בחדר.
  • בלאי- לפרקט העץ יש בעיות הדורשות תיקונים רק לעיתים נדירות, ובאופן כללי, ניתן להגדיר את פרקט העץ ככזה השומר על יציבות לאורך שנים רבות.
  • עמידות בפני מים ונוזלים- פרקט העץ אינו רגיש למים ונוזלים, ואינו נהרס כתוצאה ממגע עם נוזלים.
  • יחד עם זאת, לפרקט הקלאסי ישנם גם מספר חסרונות: הפרקט נשרט בקלות, מחירו נחשב יקר, והתקנתו היא פעמים רבות עסק מסורבל, מורכב, הדורש עבודה רבה וממושכת.

 

פרקט למינציה – הפרקט החדשני

בשל חסרונותיו הרבים של פרקט העץ, הומצא תחליף העונה לשם: פרקט למינציה. פרקטים אלו הם עשויי עץ, כאמור, כאשר מעליהם מודבקת שכבת הדפס של לוחות עץ, המשווה לפרקט את המראה הקלאסי. מעל שכבת ההדפס מובאות שתי שכבות נוספות: האחת מוודאת את שימור התמונה, ומונעת ממנה לשנות את צורתה על פני הפרקט, והשכבה הנוספת תפקידה למנוע שחיקה ושריטות של המשטח. רבים טועים וחושבים שפרקט זה הוא תחליף שפחות באיכותו וברמתו, אך האמת היא שגם בשיטה זו משתמשים כמעט לחלוטין בעץ טבעי, ויש בו את אותן התכונות הטובות שיש בפרקט עץ מלא.

 

אמנם, פרקט זה אינו מציע מגוון צבעים וצורות כמו אלו הקיימים בחיפוי בשיטת שטיחי אריחים, אך אף כאן קיים מגוון רחב של סגנונות עיצוב, מגוון העולה בהרבה על זה הקיים בהתקנת פרקט עץ, ובעזרתו ניתן לבחור סגנון פרקט אשר עתיד להשתלב בצורה נפלאה עם מראה פנים הבית. בעת הזמנת פרקט מכל סוג הקיים בשוק, מומלץ לפנות לבעל מקצוע אחראי, אמין, מקצועי, ובעל ניסיון להתקנת הפרקט בדירה. נוסף על כך, רצוי לערוך בדיקה כוללת אחר חנות או חברה שקיבלה ביקורת טובה על עבודות שביצעה בעבר, וממנה להזמין את הפרקט.