פתרונות אחסון במטבח

המטבח הפך בבתים המודרניים של ימינו לחלל מרכזי. אם בשנים עברו היה המטבח יחידה נפרדת, הרי שכיום משתלב המטבח כחלל פתוח עם יתר חלקי הבית וזה כשלעצמו גורם לרבים להקפיד על העיצוב במטבח ועל ריבוי פתרונות האחסון. כדי לא להשאיר כלים, תבלינים, ושאר "ירקות" פזורים על השיש ו/או על האי (במידה ובחרתם לבנות כזה) , חשוב מבעוד מועד להקפיד על מטבח שמושתת על מקומות אחסון רבים ומגוונים ככל האפשר ובהתאמה מלאה לאורך חייכם (לא רק העכשווי אלא גם העתידי). כדי להצליח ולאחסן את הקיים במטבח שלכם, חשוב לבצע את האחסון בצורה פרקטית. על מנת שתלמדו כיצד עושים זאת נכון, אספנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם לעשות סדר במטבח.

כך מסדרים את המטבח בצורה פרקטית

עיצוב המטבח דורש תשומת לב מרבית וזאת משום שהוא לא משמש רק לבישול אלא גם לאירוח. הפונקציונלית של המטבח היא הדרך הנכונה ביותר לבחירה המושלמת של המטבח שלכם ועל כן נכון להקפיד על מספר אלמנטים בין אם רכשם מטבחים אנגליים ובין אם הבחירה הטבעית שלכם היא מטבחים כפריים וכיוצא בזאת.

מגירת הסכום – כדי לא לחפש בכל יום את המזלג האבוד או הסכין האהוב, נכון לייצר הפרדה מלאה בין תאי האחסון של הכלים. אגב, את אותה החלוקה נכון לעשות גם לכלים האחרים ובין היתר לצלחות, לסירים לכוסות וכיוצא בזאת. הוספת מחיצות בארונות יאפשרו את הסדר המופתי ואת הפונקציונלית המקסימלית במטבח.

נכון לזכור כי לכל אדם העדיפות שלו באשר לאחסון החפצים, יש מי שיעדיף לאחסן את הסירים בארונות העליונים ואילו אחרים יעדיפו דווקא את הצלחות והכוסות להניח בארונות העליונים ועל כן החלוקה צריכה להתבצע בהתאם לשוני זה, כך היא לא תגביל את המשתמשים השונים.

ארון מזווה – כמעט כל משפחה נוהגת לאחסן את כלי הניקיון בארון תחת הכיור, אך משום שישנן משפחות רבות שעדיין מגדלות ילדים קטנים, אחסון זה הופך ללא יעיל (משום שחומרי הניקיון נגישים לילדים) ועל כן נכון לבנות תא אחסון שמטרתו העיקרית היא אחסון חומרי הניקיון ובין היתר התרסיסים השונים , סבון הכלים טבליות המטיח ועוד. התא יהיה כדמוי מגירה בעלת חלל מרובע פתוח תחת הכיור כך שאת חומרי הניקיון תאחסן המשפחה בגובה.

לסיכום – פתרונות האחסון הם רבים ומגוונים וכל משפחה יכולה לבחור לעצמה את הפתרונות הנכונים לה באופן אישי הן בהתאם לאורח החיים והן בהתאם לתקציב.