הרחקת עטלפים ויונים – השיטה היעילה ביותר!

אנשים מעוניינים להרחיק את היונים מסביבת ביתם משום שאלו מטונפות, מלאות כינים, מעבירות מחלות שונות שיכולות לסכן את בני האדם וחיות המחמד שלהם, משאירות לשלשת בכל מקום ומקימות שאון בכל מקום בו הן נמצאות. בנוסף, הן תמיד מתגודדות בלהק ופעמים רבות הלשלשת החומצתית שלהן הורסת את הפח של הרכב ומתכות נוספות. לגבי העטלפים, רוב האנשים מעוניינים בהרחקתם משום שהתעופה שלהם מפחידה אותם ואת בני ביתם ובמקרה בו מדובר על עטלפי פירות, העובדה שהם יורקים את חומצת הפירות על קירות הבית, מרתיעה ואף מעוררת בהם קבס.

 

הרחקת יונים ועטלפים בישראל

בישראל קיימים כ- 7 מיני יונים. השרידות של היונה גבוהה והאוכלוסייה שלה עצומה. בעיני הקדמונים היונה הלבנה הייתה סוג של נס והיא נחשבה לקדושה וכן לחיית שעשועים. במזרח, היונה הייתה סמל של האלה 'אשרה' וסמל האלה 'תנית'. במצרים ובסוריה היונה נחשבה כשליחה של האל. בתרבויות רבות היונה היא סמל של אהבה, שליחות שמימית, שמירת אמונים, טוהר וקדושה. האזכור הראשון ביהדות לגבי היונה הינו בסיפור התנ"כי על המבול ונוח.  היונה הייתה זו שבישרה על כך שהעולם יבש ובא שלום מהמבול שהתרחש וזאת על ידי כך שהביאה לנוח בפיה עלה של זית. היונה נחשבת בדת היהודית גם כסמל התום. אצל היוונים היא נחשבת כסמל הפריון, בנצרות האזכור הראשון של היונה היה במהלך טקס הטבילה של ישו ולכן יש תיאורים רבים בדת זו בהם מוזכרת היונה בהקשר של קדושה ובתרבויות רבות מאמינים שהיונים קשורות לעולם הבא.  דבר חשוב אותו יש לדעת אודות היונים הוא שבישראל מותר על פי חוק להרוג יונים, אך משום שפעולה זו נוגדת את הלך הרוח של צער בעלי חיים, רוב האנשים מעדיפים לגרש את היונים. כאן נכנסת לתמונה הרחקת יונים בשיטה האלקטרונית.

 

עטלפים הם יונקים מוגנים, כלומר אסור להרוג אותם. בישראל קיימים מעל לשלושים מינים של עטלפים כאשר רק אחד מהם שייך לסדרת עטלפי הפירות. רוב מיני העטלפים מצויים בסכנת הכחדה וזאת משום הדברות ורעלים. העטלפים נחשבים למין קדום, הנקבות ממליטות עטלף אחד כל פעם וכפעם בשנה, עטלפי הפירות נושאות את הגורים שלהן בעת התעופה, תוחלת החיים שלהם ארוכה והם יכולים להגיע גם לגיל 30.  העטלפים מסייעים לאדם ולסביבה על ידי הפצת זרעים ועל ידי כך שהם משמשים כסמנים ביולוגיים.

 

כיוון שרוב האנשים נרתעים מהם ואינם מעוניינים בהם בסביבת ביתם, כיום ניתן לנקוט בשיטה מתקדמת שעיקרה הרחקת עטלפים אלקטרונית. שיטה זו עוצרת את העטלף על ידי ניצול החולשות שלו. המכשיר האלקטרוני המיועד למטרת הרחקת עטלפים משדר לעטלפים תמונה, (וזאת על ידי גלי קול) המשבשת את  מיפוי הסאונד במוחו. בנוסף, מותקנת תאורת לד מדוייקת שגורמת לסנוורו של העטלף. כעת כל שנותר הוא ליישם את הדברים. בהצלחה!