ריצוף המטבח

בניה של בית חדש היא משימה מאתגרת, ויחד עם זאת, מאוד מרגשת. החלק בו אנחנו מנסים לתת דרור למחשבות היצירתיות שלנו הוא עיצוב הבית. ואם מדברים כבר על עיצוב הבית, אחד החדרים החשובים בבית הוא המטבח. לעיצוב המטבח יש משקל רב וכדאי מאוד להקדיש מחשבה לעיצוב ולתכנון שלו. בעיצוב קרמיקה למטבח לא מספיק רק לתכנן את פלטת הצבעים, אלא גם להתייחס לחומרי הגלם כמו גרניט פורצלן או כל סוג אחר של ריצוף.

חיפוי קירות המטבח

כאשר אנחנו מדברים על קרמיקה למטבח, אנחנו מתכוונים לחיפוי של הקירות. תכנון המטבח צריך להתחשב ביתר חלקי הבית ובשפה העיצובית של חדרי הבית. הדבר הראשון שצריך לעשות בתכנון של קרמיקה למטבח הוא מדידה של קירות המטבח. במדידה זו חשוב לשים לב לגובה, לרוחב ומאפיינים נוספים כמו ארונות, דלתות, חלונות וכן הלאה. במידה ולא מתייחסים לכל אלה, החיפוי לא יהיה מתאים.
הקרמיקה שמשתמשים בה במטבח צריכה להתאים גם לריצוף אשר בו אנו בוחרים. גרניט פורצלן, פרקט או כל סוג אחר של מרצפות הם בעלי מאפיינים שונים וניראות אחרת והם צריכים להשתלב בהרמוניה עם החיפוי של קירות המטבח.

בחירת הריצוף המתאים

בחירת הריצוף לבית היא החלק הבסיסי בתהליך העיצוב, ממגוון סיבות. הריצוף הוא משהו שקשה מאוד להחליף לעתים קרובות. בשונה מצבע על הקירות, דלתות וכן הלאה, החלפת ריצוף היא משימה גדולה ומורכבת. בין אם בחרתם להתקין במטבח גרניט פורצלן או סוגי מרצפות אחרים – כדאי לחשוב על כך בכובד ראש ולהתייעץ עם איש מקצוע בתחום. הריצוף אשר אותו תבחרו למטבח שלכם, צריך כמובן להשתלב בצורה הרמונית עם הסוג של קרמיקה למטבח אותו בחרתם. קרמיקה למטבח כוללת מידות שונות, וניתן להתקין קרמיקה זעירה, בגודל של פסיפס וגם משטחים גדולים של ממש. איך תדעו מה סוג הריצוף המתאים ביותר? זה בהחלט תלוי במראה שאתם מבקשים ליצור עבור המטבח.

להתייחס גם לתחזוקה

כאשר אתם בוחרים קרמיקה למטבח, גרניט פורצלן או כל סוג אחר של ריצוף וחיפוי, חשוב לקחת בחשבון את נושא התחזוק של המרצפות. ריצוף יפה ככל שיהיה, יכול להיראות הרבה פחות טוב אם יש קושי לתחזק אותו או שהוא דורש תחזוקה תמידית וניקוי יסודי. המטבח הוא ככל הנראה אחד החלקים בבית שיותר מתלכלכים ואתם צריכים לשאול את עצמכם האם תוכלו להקדיש זמן ומאמץ כדי לנקות את הרצפה כל הזמן. יתכן ואתם מעוניינים בתחזוקה פשוטה, משום שיש לכם ילדים קטנים ואינכם רוצים לחשוש כל הזמן מפגיעה בריצוף, או שאין לכם בעיה עם ריצוף שדורש ניקוי מיוחד ותחזוקה תמידית כי אהבתם את המראה שלו במטבח שלכם. כך או כך, חשוב לבדוק לפני שבוחרים ומתקינים ריצוף מה אופן התחזוקה והניקיון של הריצוף שתבחרו.