איך לבחור את החלונות הנכונים לביתנו?

בין אם אתם לקראת שיפוץ או בניית בית חדש, דעו שלבחירת החלון יש משמעות רבה. אם אתם רוצים עיצוב שהוא טיפה יותר מהקיים בשוק, אתם צריכים להשקיע טיפה יותר מחשבה על מנת לבחור את העיצוב הנכון בחלונות בין אם במרפסת, במטבח ובחדרי שינה. לחלונות יש יתרונות רבים כגון השפעה על החימום בבית, האוויר, כמות האור וכמובן, אם לא הדבר שהכי מעניין את רובנו, הוא העיצוב הנפלא שהוא יכול להוסיף לקירות הגדולים והמשעממים בביתינו.

אילו חומרים יש בשוק היום?

חומר האלומיניום – חלונות מאלומיניום נפוצים מאוד מכיוון שאיכות החומר אינה מחלידה או דורשת תחזוקה גבוהה. בנוסף, הגמישות של החומר מאפשרת לשחק עם העיצוב ולייצר צורות ייחודיות ובהתאמה אישית. למשל, חלון בלגי יפייפה מאלומיניום הינו פיתרון מאוד נפוץ היום. המחיר של האלומיניום הוא יחסית זאת מהמתחרים שלו כמו עץ או ברזל. הוא גם זול יותר מבחינת ההתקנה, כך שמרוויחים מכל הכיוונים.

עץ – לא כולם מתחברים למראה של האלומיניום למרות היתרונות הרבים שלו מכיוון שזה פשוט לא מתאים לאופי שלהם או לעיצוב הבית בו הם מעוניינים. חומר העץ מתאים לבתים בסגנון של פעם, כפרי, מכיוון שהוא נותן מראה טבעי. החסרונות של החלון שהחומר, ככל שרוצים אחד חזק שיעמוד בכל תנאי מזג האוויר, הוא יכול לעלות הרבה. בנוסף החלון דורש תחזוקה מידי פעם של העברת חומר עם מברשת לשימור העץ, צביעה ועוד.

חומר הברזל – חלון מברזל הינו אחד מבין השלושה הנפוצים ביותר ואותו אפשר לראות בוילות יוקרה או באנשים שאוהבים איכות. מכיוון שחומר הברזל מאוד חזק, אפשר לעצב חלונות דקים מאוד בעלי מסגרות צרות כך שיהיה הרבה שטח לזכוכית ושדה ראיה רחב לנוף היוצא מהבית. עלות הברזל הינו יקר ויכול להגיע לפי 3 מחלונות אחרים.

לאחר שאתם סגורים על במנה החלון והחומר ממנו הוא עשוי, כדאי גם לדעת כיצד לבחור את הזכוכית הנכונה.

זכוכים לצורך מיגון – בין אם אתם יודעים או לא, רוב פריצות הבתים נעשות דרך החלון ולא דרך הדלת או הגג. לכן אם יש לכם בית קרקע, כדאי לקנות חלונות עם זכוכית חזקה וקשיחה שתפחית את הסיכויים לפריצות. ישנם גם מנגונונים מעכבי פריצה שיכולים לעזור בזמן כזה. .

זכוכית לצורך הגנה מפני השמש – אם יש לכם מרפסת שמש או חלון הפונה לשמש, אין כמו לקום בבוקר ולהתענג על שפע האור והאנרגיה המגיעים מקרני השמש. אל תשכחו שגם לפעמים בא לנו חושך, במיוחד אם רוצים לנמנם בצהריים. לכן אם חשוב לכם העניין, יש זכוכיות שהם אנטי שמש ויכולות לעשות את העבודה הזאת.

השקעה בעיצוב החלונות הינה חד פעמית ולטווח ארוך. ככל שתתכננו היטב את עיצוב החלונות ותכירו היטב את יתרונותם, תוכלו להנות מהם יותר.