רהיטים שחשוב לנקות בבית וכל כמה זמן צריך לבצע ניקיון יסודי?

בפורטל שלנו לעיצוב הבית אנו חולקים אתכם בדרך כלל טיפים שונים לעיצוב וארגון הבית, טרנדים חדשים בעולם העיצוב, איך לבחור רהיטים לבית ועוד. היום אנו רוצים לדבר אתכם על משהו שהוא לא פחות חשוב והוא ניקוי הרהיטים השונים בבית, אלה שלא זוכים לניקיון לעתים קרובות אך לא פחות חשוב לנקות אותם מאשר את הרצפה שלכם למשל. ניקיון של רהיטים אלו ישמרו על אוויר וסביבה נקייה יותר בבית, על סביבה סטרילית ובטוחה יותר, בוודאי אם יש לכם תינוקות או ילדים קטנים ובאופן כללי ישמרו על תחושה נעימה יותר.

ניקוי יסודי של הספות בבית:

הספות הן חלק מרכזי בבית שלנו, סביר להניח שאלה יהיו בסלון אך לעתים ישנם לופטים, חדרי עבודה או חדרים שונים בבית שגם בהם יש ספות. לעתים רבות בסלון יש גם יותר מספה אחת, כלומר מערכת ישיבה הכוללת 2-3 חלקים. אם יש לכם בעלי חיים בבית החשיבות לניקוי הספות אף עולה כיוון שפשפשים וחיידקים שונים יכולים להגיע אל הספות בין אם הכלב עולה על הספה ובין אם לא. כמו כן כאשר יש ילדים קטנים בבית המערכת החיסונית שלהם עדיין לא התפתחה כראוי ולכן עולה החשיבות לשמירה על סביבה נקייה בבית ומכיוון שהם ירבצו הרבה על הספות חשוב לנקות את הספות. ניקוי ספות בד למשל יתבצע בצורה יסודית באמצעות מכונת קיטור מיוחדת שתזריק מים וסבון מיוחד בלחץ מים על הספה. הסבון המיוחד יספוג את הלכלוכים והאבק משכבות הבד והספוג של הספה ולבסוף יהיה צורך לייבש את הספה באמצעות שואב מיוחד שיגיע גם למים הנמצאים בתוך הספה. כאשר הספה יבשה לגמרי ניתן יהיה להשתמש בה בשנית.

ניקוי מזרנים:

המזרנים בחדרי השינה גם כן צריכים ניקיון יסודי מפעם לפעם. גם אם אתם משתמשים במגן מזרן המזרנים עצמם יזוהמו בזיעה וחיידקים לאורך הזמן. כמו כן בחדרים לא מאווררים מספיק המזרונים עשויים עוד יותר לצבור לכלוך, אבק ומזהמים שונים. אם יש לכם בעלי חיים או ילדים קטנים שעולים על המיטות אז החשיבות עולה על אחת כמה וכמה. כמו כן במידה ואתם מתגרדים או מרגישים עקיצות אדומות על גופכם, ייתכן ויש פשפשים או כינים על המיטה. אלה גם כן יכולים להגיע מבעלי החיים בבית ולעתים גם מהילדים שלכם המשחקים בחוץ עם חבריהם. ניקוי המזרנים גם כן ייעשה על ידי לחץ מים בקיטור.

ניקוי שטיחים:

השטיחים בסלון ובחדרי השינה גם כן יכולים לצבור המון לכלוך, אבק ומזהמים שונים. אלה יכולים להזיק לבריאות בני הבית, לתרום לתחושה של מחנק ונשימת אוויר לא נקי וכאשר יש ילדים או תינוקות המתהלכים להם על השטיחים מדובר בסכנה של ממש. מומלץ לנקות את השטיחים מפעם לפעם באופן עצמאי ואחת לשנה-שנתיים להזמין ניקוי מקצועי.