רגע לפני שמתפרקים ומפרקים

התפיסה היא שכל המשפחות מלבד המשפחה שלנו מאושרות ונהדרות. החיים ברשתות החברתיות גורמים לנו לתהות אם הבעיה נעוצה בנו, כי מבחוץ הכל נראה מושלם. למעשה, לא מעט משפחות פונות בשנים האחרונות לקבל ייעוץ משפחתי אם בגלל משברים שונים שהתרחשו בתוך המשפחה או כדי לחזק את הקשר המשפחתי שלעתים נפגע. יועצת זוגית או יועצת משפחתית יכולה לסייע רבות בהשבת התקשורת הטובה לחיק המשפחה ולגרום למשפחה לחזור ולהיות מאושרת – בדרכה.

השפעת הקורונה על יחסים

שנתיים וקצת של מגיפת הקורונה הותירו חותם אצל כולנו. כל אחד מאיתנו מבטא את הקשיים והמצוקות שנוצרו עקב המגפה ויש מי שסובל יותר מאחרים. זוגות רבים פונים אל יועץ זוגי או יועצת זוגית משום שהם מבינים שהנישואים או הקשר הזוגי שלהם בסכנה. דווקא השהייה המוגברת בתוך הבית, עם הפרטנר או הפרטנרית גרמה לזוגות רבים לתהות בקשר להמשך הקשר הזוגי. זה קרה בין היתר גם בגלל משברים אשר נלוו לתקופת הקורונה כמו פיטורים של בן או בת הזוג, קושי באיזון בין הבית ובני המשפחה למקום העבודה ועוד. משפחות רבות פנו אף הן לקבלת ייעוץ משפחתי על מנת לצלוח את המשברים שנוצרו אחרי המשבר הגדול של הקורונה.

נשאלת השאלה, מדוע בכלל לפנות אל יועצת זוגית? במה היא תוכל לשפר את הקשר בין בני הזוג? יש מי שיכנסו לתהליך של טיפול בגישה ספקנית ולא יחושו כי הטיפול הזוגי יכול לתרום להם במשהו. פעמים רבות זוהי טעות. ייעוץ זוגי יכול להעניק הרבה לבני זוג אשר מתמודדים עם קונפליקטים בתוך הזוגיות. באמצעות מפגשים שבועיים, תוכל היועצת הזוגית לבחון ולמפות את הקשיים אשר מתעוררים אצל בני הזוג, ולחקור איתם את הזוגיות. בשונה מהמחשבה כי רק זוגות נשואים יכולים למצוא פיתרון אצל יועצת זוגית, אין מגבלה לסוג הקשר הזוגי אשר בו מעוניינים לטפל. גם בני זוג אשר אינם נשואים יכולים לחוות קשיים זוגיים ולרצות לשפר ולתקן את הדורש תיקון. עוד טעות נפוצה היא פניה אל ייעוץ זוגי רק כאשר כלו כל הקיצין. בין אם מדובר בבגידה של בן או בת הזוג או בהימצאות של הזוג על סף פרידה – לא חייבים להגיע עד לשם. אפשר בהחלט לקבל ייעוץ בטרם נפרדים או מפרקים את החבילה.

לטפל בבני המשפחה

פניה אל ייעוץ משפחתי, בדומה לייעוץ זוגי יכולה להתרחש גם במשפחות מתפקדות אשר מערכת היחסים בה תקינה ובריאה. ייעוץ משפחתי יכול לסייע במתן כלים לבני המשפחה בין אם הם מבוגרים או צעירים, לפתור קונפליקטים שונים. כמו כן, יכולים בני המשפחה לגלות נקודות מבט חדשות על סיטואציות מוכרות ובכך להבין את הראייה השונה של כל אחד מבני המשפחה. יש בכך תרומה אדירה לשיפור הקשר וליכולת לצלוח גם משברים עתידיים שיבואו. בכלל, פנייה לקבלת  ייעוץ משפחתי או ייעוץ זוגי יכולה לסייע בהווה ולשמור גם על העתיד המשותף.