קרמיקה למטבח – להתאים את הקרמיקה לעיצוב ולתכנון

כשאנחנו ניגשים לעצב מטבח חדש, בין אם זה בבית חדש שרכשנו או בבית ישן שביצענו בו שיפוץ, הרי שיש לא מעט נקודות שאנחנו צריכים להתייחס אליהן, בין אם זה מהיבטים של העיצוב ובין אם זה מהיבטים המעשיים, האופן בו נוכל להשתמש בכל פעם כשאנחנו מבשלים או מכינים אוכל בצורות שונות.

להבדיל מתכנון חדרים אחרים, במובנים רבים תכנון מטבח דורש התייחסות לכל פרט ופרט, הן מהצד של העיצוב והן מהצד הפרקטי. אנחנו צריכים לקחת השטח שעומד לרשותנו ולדעת כיצד לחלק אותו, כך שהוא יוכל להכיל את כל מה שאנחנו צריכים, כך אנחנו נוכל לעבוד בו בצורה נוחה ופשוטה, הכל יהיה מסודר כמו שצריך, יהיו מספיק מרווחים ועוד.

תכנון ועיצוב של מטבח מחייב אותנו להתייחס לכל פרט ופרט, גם בשביל שנוכל לתחזק ולשמר אותו למשך זמן ובצורה נוחה. אנחנו לא נרצה למצוא את עצמנו מתעסקים כל הזמן בתחזוקה ואנחנו לא נרצה למצוא את עצמנו מחליפים את המטבח לעיתים תכופות, כי הפרטים השונים בו אינם מחזיקים מעמד.

היבט אחד שאנחנו צריכים להתייחס אליו הוא כל הנושא של קרמיקה למטבח. על פניו זה נשמע כמו פרט שקשור לעיצוב של המטבח, אך זה לא מדויק, שכן יש לקרמיקה גם היבטים אחרים, בראש ובראשונה בכל מה שקשור לתחזוקה של המטבח אך במובנים מסוימים גם לתכנון שלו ולאופן בו אנחנו מציבים פרטים שונים בחלל המקום.

לפני שנסביר כיצד מתאימים קרמיקה למטבח בצורה נכונה לעיצוב ותכנון שלו, צריך לומר, שאנחנו יכולים גם ליהנות מקטלוגים נרחבים של אריחי קרמיקה מסוגים שונים, וגם ליהנות מתוכנות ואמצעים שונים שיכולים לעזור לנו לבחון כיצד אנחנו משלבים את הקרמיקה במטבח, כיצד אנחנו מתאימים אותה לצרכים ולרצונות שלנו.

כיצד עושים את ההתאמה בצורה נכונה

נתייחס תחילה לתכנון. על פניו אריחי קרמיקה למטבח הם עניין של עיצוב, אך זה לא מדויק לגמרי. מאחר והמיקום של האריחים יקבע במידה רבה איפה ומה אנחנו נציב בכל מקום. באופן טבעי, אנחנו נרצה להציב אותם במקומות בהם אנחנו מבשלים על מנת לשמור על הקיר וכן סביב הכיור ובמקומות בהם אנחנו עובדים עם מים, שוב מאותן סיבות, בשביל לשמור על הקירות.

ביחס לעיצוב, הרי ברור שיש לאריחי קרמיקה תפקיד מאוד משמעותי, בין אם זה מבחינת הצבעים, הסגנון, הגודל. אנחנו נבחן את העיצוב של המטבח ועל פי זה אנחנו נחליט מה נכון לנו, כיצד אנחנו יכולים לשלב את האריחים הנכונים, אלה שיכולים גם להתחבר בצורה נכונה לעיצוב הכולל וגם להוסיף ייחוד משלהם לנראות של המקום.

בסיכומו של דבר, כשאנחנו בוחרים אריחים למטבח, אנחנו צריכים לזכור שמדובר בפרט שיש לו משמעות גם בתכנון וגם בעיצוב של המטבח.