קניתם שידה חדשה לבית? כך תשלבו אותה נכון במרחב

החלטתם לשפץ את הבית או לארגן אותו מחדש? אם כן, סביר שתרצו גם לרכוש כמה שידות ורהיטים חדשים לבית, שישוו לו מראה מרענן ומסוגנן יותר. במידה והחלטתם לקנות שידה חדשה ואתם מתלבטים כיצד לשלב אותה נכון, ובכלל, כיצד לבחור שידה שתתאים לכל האלמנטים האחרים, שכבר יש לכם, הכתבה הבאה במיוחד בשבילכם.                                   Rocking chair on green grass

 

התייחסות למרחב כולו

רגע לפני שאתם בוחרים שידה חדשה לבית, חשוב שתבחנו את המרחב כולו, את המקום שאליו מיועדת השידה. חנויות הרהיטים מציעות לנו כיום מגוון עצום של שידות בסגנונות ובעיצובים שונים. ישנן שידות בעיצוב מודרני, ישנן שידות בעיצוב קלאסי, ישנן כאלו המעוצבות בסגנן רטרו ואחרות בסגנון וינטאג'. כדי להתאים את השידה, יש לבחון את המרחב, להתייחס לסגנון העיצובי השולט בבית או בחדר עצמו ורק אחר כך לצאת לדרך, למשימת חיפוש השידה המתאימה ביותר. אפשר כמובן להמשיך את אותו קו עיצובי קיים, ואפשר גם לחפש שידות בסגנון עיצובי אחר לגמרי. אולם, במידה ואכן עושים זאת, חשוב לוודא שעיצוב השידה הנבחרת משתלב נכון ובעיקר באופן הרמוני עם הקיים.

 

התייחסות לגודל

ישנן שידות גדולות מאד וגם שידות קטנות. במידה ואתם רוצים לשלב את השידה בפינה קטנה בבית, מדדו באופן מדויק את המידות ובהתאם לחפש שידה שמשתלבת נכון בפינה. במידה ומדובר בחדר גדול מאד, אפשר לחפש שידה גדולה יותר, אולם יש לוודא שלא תמשוך תשומת לב רבה מדי ותשתלט על המרחב כולו. אפשר לשלב גם כמה שידות קטנות זו לצד זו, במידה ולא מעוניינים באחת או חוששים ששידה אחת לא תספיק. בכל מקרה, יש להתייחס אל גודל המרחב ובהתאם לבחור את השידה.

 

התייחסות אל הצבע

את השידות אפשר גם למצוא בצבעים שונים. לעיתים הן צבועות בכמה צבעים ולעיתים בצבע אחד. לפני שבוחרים את השידה כדאי לבדוק כמה צבעים שונים ולבחון גם את האווירה שכל אחד מהם יכול ליצור במרחב או את הסגנון. לחדר קטן, כדאי לבחור שידות בגוונים בהירים. לחדר גדול, אפשר לבחור שידות בגוונים כהים יותר, שידות בסגנון "כבד" ודומיננטי מאד. לחדרים חשוכים כדאי לבחור שידה בגוון בהיר ולחדר מואר אפשר לבחור שידה בכל צבע. שידה היא אלמנט עיצובי לכל דבר ובעזרתה אפשר להפוך את המרחב למסוגנן, מעוצב וגם לצבעוני יותר. כדי להוסיף לחדר צבע, כדאי לבחור שידה בצבע בולט או כזו שכוללת כמה צבעים או ידיות מיוחדות וצבעוניות.