פשוט וקל (וגם נקי) – בחירת חברת אחזקה

מנהלי אחזקה בבנייני משרדים יודעים היום שלא מספיק לנקות "בקטנה" בסוף כל יום, אלא יש צורך בשירותים של חברת אחזקת מבנים לביצוע ניקיון משרדים. מספר בנייני המשרדים נמצא בעליה מתמדת, ויחד עם המגמה הזו יש גם עליה בסטנדרטים של הניקיון ובבחירה חכמה של חברת ניקיון שתבצע אותו בצורה מיטבית. איך בוחרים חברת ניקיון מתוך שפע החברות הקיימות בשוק וכיצד תדעו אם החברה שבחרתם עושה את עבודתה נאמנה? קיראו.

הרבה יותר ממבנה

לחברות אחזקת מבנים יש בהחלט הרבה יותר עבודה כיום, כאשר עוד ועוד בניינים ומגדלים נבנים. אחזקה של מבנים היא הרבה יותר מרק ניקיון משרדים, אבל הניקיון בהחלט תופס חלק נכבד מהעבודה. כאשר מדובר בבית משותף או בבניין משרדים, הניקיון ואחזקת המבנה צריכים להיות מנוהלים על ידי חברה שזו ההתמחות שלה. מציאת חברה לאחזקת מבנים היא לא תמיד משימה פשוטה. יש חברות ניקיון משרדים רבות שמציעות את שירותיהן, אך חשוב לבחור בחברה מקצועית ומנוסה.

איך תדעו שבחרתם נכון?

חברה מקצועית שמבצעת ניקיון משרדים, תדע להעריך את מה שדרוש לכם מבחינת הניקיון. אחזקת מבנים על ידי חברה כזו תתבצע על ידי צוות מטעם חברת הניקיון, שיהיה אמון על ניהול המבנה וצרכיו. חשוב מאוד לבחור חברת אחזקת מבנים מנוסה, מקצועית וכזו שתאפשר לכם להיות ב"ראש שקט". המלצות הן תמיד דרך טובה לקבל מידע על חברת ניקיון מבנים כזאת או אחרת. כדאי להתרשם פיזית מהמבנים שמתוחזקים על ידי אותה החברה, כדי לראות האם זה מתאים עבורכם ועומד בסטנדרטים שלכם. אין כמו מראה עיניים כדי לגלות בעיות קטנות או גדולות אשר עלולות להתעורר בהמשך. מומלץ לערוך תיאום ציפיות עם חברת האחזקה שאת שירותיה אתם מעוניינים לרכוש, להסביר בצורה גלויה מהם החלקים שצריך מבחינתכם לשים עליהם דגש יותר גדול ומה הציפיות שלכם מניקיון הבניין. יחד עם זאת, בואו עם ראש פתוח ונסו לקבל גם את הרעיונות והדגשים של חברת הניקיון.

ניהול שוטף של הבניין

אחרי שמצאתם חברת אחזקת מבנים לביצוע ניקיון משרדים וניהול הבניין, כדאי לבדוק מפעם לפעם את איכות העבודה. היו עירניים לתלונות שמגיעות אליכם בנוגע לתיקונים שלא מבוצעים או לפינות מלוכלכות באופן קבוע. שימו לב האם מדובר בטעות נקודתית או בבעיה קבועה שקשורה להתנהלות חברת האחזקה. בסופו של דבר, מעבר לעובדה שבניין מלוכלך או תקלות שלא מתוקנות משבשות את שגרת העובדים והדיירים בבניין, מדובר גם במשהו שעלול להעלות את הצורך לבצע עבודה כפולה ואולי החלפה של חלק מהריהוט או האביזרים בגלל שלא טופלו זמן רב. במידה ואתם אינכם שבעי רצון מההתנהלות של החברה שמעניקה שירותי אחזקת מבנים, רצוי מאוד לשקף זאת ולהצביע על הדרוש תיקון. מומלץ לא להמתין עם תיקונים משמעותיים כמו תקלה במעליות או תיקון של חלונות ודלתות.