על החשיבות של פינות ישיבה

אם יש לכם חצר או מרפסת, אין ספק שזכיתם. חצר ומרפסת מאפשרות לנו לברוח למקום שקט במהלך היום או לאחר יום העבודה, ולעשות את הדברים שאנחנו אוהבים: לקרוא, לכתוב, לשמוע מוזיקה, לשתות משקה טעים, לארח חברים או סתם להקשיב לשקט. אלא שכדי שנוכל ליהנות מכל הדברים הטובים שהחצר והמרפסת מביאות איתן, חשוב להשקיע בפינת ישיבה נוחה וטובה שתזמין אותנו אליה בדיוק כשאנחנו רוצים להירגע.

איך בוחרים פינת ישיבה למרפסת? כשבוחרים פינת ישיבה לגינה או למרפסת, חשוב לעשות סקר שוק מקיף כדי לבדוק מחירים, אך לפני כן – לבדוק מהם הצרכים שלנו ממנה. אם החצר או המרפסת שלכם קטנות, מומלץ שלא להציב בהן פינת ישיבה גדולה מדי. בסופו של דבר, אנחנו רוצים להתהלך בחופשיות וגם ליהנות מהאוויר הנעים. לכן, צריך להתאים אותה לממדים הכלליים של המקום. דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים פינת ישיבה, הוא האם היא מוצלת או לא. ישנם חומרים אשר השמש לא תעשה להם טוב במשך הזמן, ואם אין מקור הצללה, יכולת לכסות אותם או להעביר אותם מקום בשעות היום – אולי עדיף יהיה לחשב מסלול מחדש. כמו כן, אם אתם זקוקים למרפסת לאדם אחד או שניים לכל היותר – תוכלו לבחור בפינה קלאסית הכוללת שני כסאות נוחים ושולחן עגול קטן. אך אם אתם אוהבים לארח חברים ומשפחה, קחו בחשבון שיש צורך בפינת ישיבה רחבה ונעימה שאפשר להיזרק עליה בכיף אפילו למשך שעות.

אילו סוגי פינות ישיבה קיימות?

ישנו מגוון רחב של פינות ישיבה, אשר שונות בחומרים מהן הן עשויות וכמובן במבנה שלהן.

יש לקחת בחשבון את החומר ממנו עשויים הכיסאות והשולחן, שישפיע גם על היבט העמידות במזג האוויר השונה וגם על התחזוקה השוטפת. כמו כן, הבדל נוסף ומהותי הוא בסגנון פינת הישיבה – האם מדובר בפינת ישיבה המורכבת מכיסאות ושולחן או מפינת ישיבה שיותר נוטה לכיוון של ספות ושולחן? הבחירה בסוג פינת הישיבה צריכה גם היא להיגזר מהצרכים שלכם. ככל שפינת הישיבה צמודה לפעילות נוספת, כמו בריכה שיש לכם בגינה או אזור ברביקיו שעושים בו שימוש קבוע, כך נהוג לבחור בפינת ישיבה מפנקת יותר שהיא חלק מהחגיגה.

פינת ישיבה – חלק מהאירוח

מלבד העובדה שפינת הישיבה שלכם תשמש אתכם באופן כמעט יום-יומי, כדאי לזכור שהיא תשמש גם את האורחים שלכם, החל מהמשפחה המורחבת או הילדים והנכדים ועד לחברים טובים. לכן, פינת ישיבה למרפסת או פינת ישיבה לגינה צריכה לענות על כמה שיותר צרכים כדי שתהווה עבור כל מי שיושב עליה פינה של מרגוע וכיף.