סוגי ריצוף שונים בעיצוב הבית

אחד החלקים החשובים בעיצוב בית חדש, ואפילו החשוב ביותר בהם הוא הריצוף. ריצוף איכותי הוא משהו שאין לו תחליף ולכן חשוב להקדיש לכך מחשבה בתהליך התכנון. אחת ההתלבטויות המרכזיות בתחום היא השאלה האם לבחור פרקט עץ או דווקא פרקט למינציה. לכל אחת מהשיטות היתרונות והחסרונות שלה.

לבחור פיתרון עמיד וחזק

כשאנחנו מדברים על פרקט למינציה, אנחנו מתכוונים למשטח רצפה שנחשב עמיד מאוד ואחד החזקים ביותר בשוק. לא סתם יש לסוג זה של פרקט פופולאריות גדולה. ההתקנה של פרקט למינציה היא קלה, קל מאוד לתחזק אותו וניתן ליהנות ממנו לאורך שנים בשל העמידות הרבה שלו. אם אתם מתלבטים בין התקנת פרקט עץ לבין התקנת פרקט למינציה, כדאי להבין כיצד סוג זה של פרקט מורכב.
פרקט למינציה מורכב משכבה עליונה שקופה, אשר נצמדת ללוח הפרקט. התפקיד של שכבה זו הוא הגנה מפני שריטות, כתמים, אור ונזקים נוספים שעלולים לשחוק אותו.
השכבה השניה של פרק למינציה נוצרת על ידי הדפסת תמונה אשר בדרך כלל תדמה מראה של עץ מסוגים שונים. השכבה השלישית היא זו שמעניקה לפרקט את עוביו ויציבותו והרביעית מטרתה לחסום לחות כדי להגן הגנה מירבית ויציבות בתהליך ההתקנה.

האיכות קובעת

בהתלבטות בין התקנת פרקט למינציה לבין התקנה של פרקט עץ, עולה תמיד שאלת האיכות. כולנו רוצים שהפרקט שיותקן אצלנו בבית יהיה עמיד ויציב לאורך שנים רבות. האיכות של פרקט למינציה נקבעת בהתאם כמות השכבות שהוא מכיל. ככל שהפרקט עבה יותר, כך הוא איכותי ועמיד יותר.
גם התחזוקה של הפרקט היא נושא חשוב. מרבית האנשים יעדיפו פרקט עץ או פרקט למינציה שאינם דורשים תחזוקה אינטנסיבית. על פי רוב, הניקיון של משטחי הפרקט יתבצע באמצעות מטאטא להרחקת האבק ושטיפה עם מטלית לחה שאינה ספוגה במים. ניקיון של פרקט הלמינציה יבוצע בתוספת של חומר שמותאם ספציפית לסוג זה של פרקט.

איך לתחזק בהצלחה?

אם התקנתם פרקט עץ בבית, חשוב לקחת בחשבון כי מים הם האויב הגדול ביותר לעמידות הפרקט הזה. רצוי כאמור לנקות את הבית עם מטלית לחה, ובמידה ונקווים מים על הפרקט, למהר ולספוג אותם. במידה ולא תעשו את זה, עלול להיגרם נזק של ממש לפרקט. כאשר מדובר על פרקט למינציה חשוב לשאוב או לטאטא אותו בקביעות ולשטוף אותו באמצעות מטלית לחה וחומר ייעודי לפרקט מסוג זה. במידה ומתגלה נזק במיקום מסוים (נקודתי) ולא בכל הפרקט, בהחלט ניתן להחליף את הלוח ואין צורך להחליף את כל הפרקט.
עוד לפני שדאגנו לתחזוקת הפרקט, בין אם זה פרקט עץ או פרקט למינציה, חשוב לפנות אל איש מקצוע שמיומן בהתקנה של פרקטים. התקנה נכונה ומקצועית של הפרקט היא הבסיס לשימוש ארוך שנים בו. במידה ואתם מתלבטים מה סוג הפרקט העדיף עבורכם, כדאי גם להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום, שידעו להמליץ לכם על סוג הפרקט, כמו גם על הצבעים והסגנון המתאימים ביותר.