להשקיע בלב הבית

הסתכלו סביב הבית בו אתם גרים: מה המקום בו אתם כמשפחה מבלים את הזמן הרב ביותר? סביר להניח שרבים מאתכם ענו שבסלון או בפינת האוכל. זה הגיוני לגמרי: החדרים בהם נמצאת המשפחה חלק ניכר משעות היום הם הסלון וכמובן המטבח. פינות אוכל הפכו להיות חלק בלתי נפרד משני חלקי הבית האלה. בדיוק מסיבה זו כאשר אנחנו ניגשים לעצב מחדש את שני האזורים האלה, כדאי לחשוב היטב על בחירת שולחן סלון מתאים ועל פינת האוכל שתהייה מושלמת עבורנו.

זמן איכות משפחתי

זה יכול להיות כי הילדים כבר קצת גדלו והגיע הזמן לרענן, או שאולי בדיוק עברתם לבית חדש ואתם רוצים לבחור פינת אוכל שתהייה יותר עדכנית עבורכם. כך או כך, פינות אוכל יש מכל הסוגים, הגדלים והעיצובים. כל זה מקשה במיוחד לבחור את הפינה המתאימה ביותר עבורכם. לפני שאתם טובעים בגדלים, סוגים שונים של חומרים או סגנון עיצוב, הקדישו רגע אחד על מנת להבין מה הצורך העיקרי שלכם. פינות אוכל משמשות כמובן לאוכל, אבל חשבו קצת יותר לעומק ובידקו: האם אתם משפחה שאוכלת את כל הארוחות שלה יחד? כמה בני משפחה הולכים להשתמש בפינת האוכל? בשונה מבחירה של שולחן סלון ועיצוב הספות בסלון, כן ההיבט המרכזי צריך להיות השימושיות של הפינה. אם אתם משפחה קטנה אך בסוף השבוע אתם נוהגים לארח בקביעות, כדאי למשל לבחור פינת אוכל שתוכלו להתאים מבחינת גודל השולחן.

היבטים עיצוביים נוספים

בחירת פינת האוכל נוגעת גם בכמה מקום עומד לרשותכם. אם חלל הסלון ופינת האוכל הוא אחד – שווה להתחשב בגדלים של שולחן סלון ושולחן פינת האוכל כדי ליצור סימטריות. זיכרו כי פינות אוכל צריכות להיות בראש ובראשונה שימושיות ולאפשר לכם לאכול בצורה נוחה ונעימה. שולחן אוכל עגול יכול לפתור לעתים בעיה של מקום ותמיד כדאי לקחת בחשבון את האפשרות לרכוש פינת אוכל שיכולה להיפתח ולהיסגר בהתאם לצורך.
עוד היבט חשוב הוא הצבעוניות. שולחן סלון בצבע אחד ושולחן פינת אוכל בצבע אחר עלולים ליצור מראה שאינו הרמוני, במיוחד אם מדובר בחלל משותף. אם אין לכם נגיעה לתחום העיצוב, שווה להתייעץ עם מעצב או איש מקצוע אחר ולהחליט על הצבעוניות של פינות אוכל בהן תבחרו.

יש מקום לסגנון אישי

אתם יכולים לבחור שולחן סלון שאולי נראה לכם אופנתי ומעוצב, אך ממש לא מתאים לסגנון האישי שלכם או לסגנון הכללי של הבית. זו כמובן תהייה טעות, כי אין תחליף לטעם האישי שלכם כשמדובר בפריט שהוא מרכזו של הבית. תמיד כדאי להתייעץ ולראות דוגמאות של פינות אוכל מסוגים שונים, אך הבחירה בסוף היא כמובן שלכם ואתם תצטרכו לחיות איתה. אל תתפתו לדגמים טרנדיים אם אלה נראים לכם פחות מתאימים לאופיו של הבית או לטעם האישי שלכם. בסופו של דבר, גם פינת האוכל וגם הסלון צריכים לשקף את מי שאתם.