נרות – כמה כיף להדליק אותם בחורף

החורף כבר כאן ואיתו עולה החשק להתכרבל מתחת לשמיכה עם משקה חם, ולהתמסר לחמימות של הבית לעומת הקור שבחוץ. זה הרגע המושלם להדליק נר ריחני שיעטוף אתכם בניחוחות משכרים.

אווירה מפנקת לא מגיעה רק מהחימום של המזגן והשמיכה ביום גשום וסגריר, אלא גם מהעיצוב של החדרים והאווירה שהם משדרים. אין זה אומר שבכל עונה צריך להפוך את הבית מהיסוד ולשפץ אותו בהתאם למזג־האוויר, אך באמצעות פריט קטן תוכלו לעשות הבדל עצום שיעביר לכם את החורף בכיף.

לשילוב של נרות ריחניים בעיצוב הבית יש שני יתרונות משמעותיים: היתרון הראשון הוא כמובן הניחוח המטריף שעולה מהם. לכל נר יש ריח שונה שעוטף את החדר ומכניס אותנו לאווירה הנכונה. היתרון השני הוא חזותו של הנר. כיום הנרות מגיעים בשלל כלים מעוצבים המשדרגים את נראותו של הנר, ותורמים לסטייל החדר ללא כל מאמץ. חשבו על אותם הרגעים שבהם אתם נרגעים על הספה אחרי יום ארוך, טובלים באמבט חם מלא בקצף או יושבים לארוחת ערב נעימה עם בני הזוג שלכם, כאשר מלווה אתכם ניחוח עדין מהנרות שהדלקתם.

אחת השאלות המרכזיות בנושא הנרות היא כיצד לבחור את הנר הנכון בעל הניחוח המתאים והאהוב עלינו? טיפ מצוין שעליו אנחנו יכולים להמליץ הוא לבחור בריחות שאתם אוהבים בדרך־כלל. למשל, לאלו מכם האוהבים ריחות מרעננים, מומלץ לבחור בנרות בריח הדרים, לוונדר או מרווה. לאלו מכם שמעדיפים ניחוחות מתקתקים יותר, מומלץ לנסות נרות בריח וניל, פירות מתוקים ופרחים.

אל תחששו להתנסות גם בריחות חדשים, קבוצת ריחות נהדרת היא הניחוחות העציים, אלה מתאימים במיוחד לחורף בשל האווירה החמימה שהם יוצרים. נרות בניחוח עצי אלון, עצי אורן ואפילו צמחי תבלין כמו תימין הם כולם חלק מהקטגוריה הזו. בקטגוריה האחרונה תמצאו את הנרות עם הניחוחות הנקיים שמזכירים כמעט בריזה שמגיעה מהים. נרות מסוג זה יתאימו ככפפה ליד לאלו שנהנים מהניחוח המלטף של מרכך הכביסה.

בסופו של דבר, הנר לכשעצמו מעניק תחושת רוגע ונועם, הלהבה המרצדת לנגד עינינו, גוון הנר והכלי שבו הוא נמצא, כולם תורמים לתחושה הנהדרת המתלוות לחוויה זו, אין ספק שהריח המופץ ממנו רק מעצים אותה יותר.