מעצב פנים- מומלץ או שאפשר לוותר?

השאלה בכותרת היא שאלה שנשאלת לא מעט. ההנחה הרווחת שהשכרת שירותיו של מעצב פנים אינה זולה ומתאימה לעשירים בלבד, כאלה שיש להם וילה או דופלקס בלבד פשוט אינה נכונה. במאמר שלפניכם נסביר למה ההנחה הזו אינה נכונה לחלוטין ומה החשיבות של מעצב פנים לעיצוב כל סוג של מבנה, לא משנה מה גודלו.

מעצב פנים- לעשירים בלבד?

בואו נחזור להנחה שדיברנו עליה:

האם שירותיו של מעצב פנים הם זולים? האם הם לעשירים בלבד?

מחיר שירותי המעצבים תלוי בעיקר בגודל החלל ובמספר שנות הניסיון של המעצב או המעצבת. ככל שהפרויקט גדול יותר כך כמובן גם עלות המעצב. לפני שאתם מתחילים את העיצוב אתם חייבים להבין משהו חשוב: החישוב לא צריך להיות "כמה יעלה לי מעצב פנים?" אלא "כמה מעצב פנים יכול לחסוך לי?". מה הכוונה?

נגיד שהדירה שלכם עלתה 1,500,000 ₪ ושטח הדירה שלכם הוא 150 מטר- כלומר כל מטר שווה 10,000 ₪. אם החלטתם שאתם מוותרים על מעצב פנים ועכשיו במקום שטח אחסון פרקטי, קיבלתם מסדרון ארוך ומיותר, בעצם בזבזתם בין 20 ל30 אלף שקלים שיכלו ללכת למעצב והשטח הזה היה מנוצל טוב יותר וכך גם שאר שטח הבית.

ולא רק כסף אתם יכולים לחסוך אלא גם זמן (שגם הוא כידוע שווה כסף). מדידות של החדרים, תכנון חשמל, חשיבה על איך אתם רוצים שכל דבר יראה בבית, התעסקות עם חיפוש אנשי מקצוע ועבודה מולם- כל אלה לוקחים המון זמן יקר שאין לכם. מעצב פנים עושה את כל זה ועוד הרבה יותר.

נחזור לחלק השני של ההנחה: רק למי שיש וילה או דופלקס כדאי לשכור מעצב פנים?

התשובה היא חד משמעית לא. הדוגמאות הנ"ל של חיסכון הזמן והכסף שמעצב פנים יכול לחסוך לכם, תקפות בכל סוג של מבנה: דירה- גם היא קטנה ואפילו אם היא שכורה, דירת מקבלן, בית פרטי, דופלקס וכמובן גם משרדים.

מה חשיבותו של מעצב פנים?

אז חוץ מלחסוך לכם כסף וזמן (שזה כמובן חשוב), למעצב פנים יש ידע שלכם אין. בעזרת שיתוף פעולה שלכם, הוא יוכל להגשים לכם את החלום- הבית שלכם יראה כמו שאתם מדמיינים ואפילו טוב יותר. מעצב פנים מבין את הצרכים שלכם והרצונות שלכם וביחד עם הרעיונות שלו, מתכנן לכם את הבית המושלם עבורכם- הן מבחינת המראה והן מבחינת פרקטיות ונוחות. בית לא צריך להיות רק יפה אלא גם פרקטי. תכנון מראש והבנת הצרכים של הלקוחות, הם אלה שמאפשרים ליצור חלל פרקטי שמתאים ללקוח.

לסיכום, מעצב פנים הוא ממש לא רק לאנשים עשירים עם וילות אלא יכול להתאים לכל שכבות האוכלוסייה ולכל סוגי המבנים. התפקיד שלו הוא חשוב- לחסוך לכם זמן וכסף וליצור לכם את הבית שתמיד רציתם.