לתכנן בחוכמה – לעצב בקלילות

חופשת הפסח היא זמן טוב לשדרג את חדר הילדים. אם יש לכם ילדים קטנים שעדיין ישנים במיטת תינוק, סביר להניח שתחשבו על תוספת של מיטת מעבר לחדר השינה של הילדים. פעמים רבות יש צורך גם בקניית שולחן כתיבה במידה ומדובר בשני אחים אשר חולקים חדר שינה אחד. אז איך מתאימים בין הצרכים השונים של שני ילדים בחדר אחד? ומה חשוב לדעת כדי לעצב את חדר הילדים בצורה הרמונית? (כמעט) כל התשובות בהמשך.

שני אחים שחולקים חדר אחד

לא נדיר למצוא חדרי ילדים מרווחים וגדולים שיש בהם חפצים רבים. המשחקים שמצטברים, ריהוט כמו שולחן כתיבה מאסיבי ולא מתאים ועוד, גורמים לחדר להיראות קטן וצפוף הרבה יותר. מסיבה זו כדאי לתכנן מראש איך אנחנו רוצים שחדר הילדים יראה ומה חשוב לנו להשאיר בו. העניינים מעט מסתבכים כאשר מדובר בשני אחים שחולקים חדר אחד אך אינם בני אותו הגיל. למרות שמדובר בילדים, לכל גיל הצרכים שלו, ומה שמתאים לילד קטן שצריך מיטת מעבר אינו מתאים לילד שעולה לכיתה א' או לומד בבית ספר יסודי וצריך להכין שיעורי בית על שולחן כתיבה.

חדר משחקים או חדר שינה?

אם יש לכם התלבטות בין רכישת מיטת מעבר עבור ילד צעיר או אולי מיטה בגודל רגיל, כדאי לחשוב האם יש לכם מספיק מקום בחדר למיטה רגילה. מיטת מעבר היא בדרך כלל קטנה יותר בגודל, מה שמשאיר מספיק מקום פנוי. יחד עם זאת, קחו בחשבון שזו רק מיטת מעבר, כלומר שלב אחד בדרך למיטה גדולה יותר. בשונה מבחירת שולחן כתיבה אשר יכול להתאים לאורך כמה שנים, מיטה מסוג זה מיועדת לפרק זמן קצוב, בדרך כלל לא יותר משנה או שנתיים, בהתאם לגודלו של הילד.
שימו לב מה הרהיטים שאי אפשר בלעדיהם בחדר. זאת כמובן במידה ויש לכם חלל לא גדול שצריך להכיל שני ילדים. כמו כן, החליטו מראש אם חדר השינה מיועד לשינה בלבד או גם למשחקים. בבתים רבים כיום יש חדר משחקים בנפרד מחדר השינה, מה שמאפשר יותר מקום פנוי. היתרון בחדר משחקים בנפרד מחדר השינה הוא כמובן הפרדה מוגדרת בין זמן המשחק לזמן השינה. יש ילדים שההפרדה הזאת היא חיונית עבורם, אך הדבר מצריך מספיק מקום בבית כמובן.

כאשר בוחרים שולחן כתיבה לחדר הילדים וגם מיטת מעבר, כדאי לשמור על קו עיצובי זהה ולהתאים את סגנון העיצוב ליתר הרהיטים שבחדר, וגם לסגנון של החדר עצמו. אל תשכחו לכלול את הילדים בתהליך העיצוב והבחירה, למרות שההחלטה הסופית היא בידיכם. מעורבות בתהליך היא חשובה וכדאי שחדר הילדים אותו מעצבים ישקף את ההעדפות של כל אחד מהילדים. מומלץ לזכור שעיצוב החדר מתוכנן להישאר על כנו לאורך מספר שנים, ולכן כדאי לבחור סגנון עיצובי בכיוון קלאסי ופחות טרנדי.