לשדרג את הבית

חידוש הבית מתחיל בראש ובראשונה בחידוש של החדר בו אנו מבלים לא מעט – סלון הבית. הסלון הוא לרוב החדר בו בני המשפחה נפגשים, וכיום כשהמטבחים מעוצבים כך שהם נמצאים באותו חלל עם הסלון זה פשוט הגיוני להקדיש מחשבה גם לחדר הזה. בין אם אתם בוחרים להוסיף ריהוט כמו כורסאות, כיסאות, ספה וכן הלאה או שמחליטים לצבוע את הקירות ולערוך שינוי יותר דרסטי, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת.

תשומת לב לחלל

מה גודל המקום אשר עומד לרשותכם? האם יש לכם סלון גדול שאתם צריכים לארגון מחדש? או שאתם דווקא רוצים להגדיל את המקום או לערוך שינויים אחרים? לפני שמתחילים, צריך להבין כמה מקום יש לכם והאם אתם יכולים להוסיף כמה כורסאות או רק אחת ויחידה למשל. עוד נקודה חשובה בהיבט של היקף החידוש או השיפוץ אותו אתם מתכוונים לעשות, הוא התקציב שלכם. החליטו מראש על תקציב ואל תשכחו לכלול גם הוצאות בלתי צפויות, כדי שלא תחרגו מהתקציב. עוגמת נפש גדולה יכולה להימנע מכם אם רק תקפידו על שתי הנקודות האלה.

מחשבה על הצבעים

חשיבה על פלטת הצבעים בה נשתמש בעיצוב סלון היא חלק משמעותי מהתהליך. החלטה על הצבעים כדאי שתיעשה יחד עם איש או אשת מקצוע אשר יוכלו להמליץ לכם על צבעים מתאימים לכיסאות, כורסאות וריהוט שונה שתרכשו עבור הסלון. כמו כן, צבעוניות היא חלק מהותי מהעיצוב גם בהקשר של צביעת הקירות או קיר בודד אחד. צבע אחד אשר נבחר בצורה מדויקת יכול לשנות את כל המראה של החדר, להעניק תחושה של גודל – ובמקרים שבהם מתקבלת החלטה שגויה, גם להקטין את החלל. חשוב שלא להתקבע על צבע מסוים או על פלטת צבעים מסוימת, ולבוא עם ראש פתוח לתהליך של בחירת הצבעים. תופתעו לגלות איך צבע שאולי נראה לכם בתור בחירה מוצלחת עלול להתגלות כבחירה פחות אסתטית והרמונית בפועל. אל תהססו להעלות את ההתלבטויות שלכם בפני אנשי המקצוע. בחירת רהיטים בהתאם לפלטת הצבעים חשובה גם על מנת ליצור ניגודים מעניינים בין צבעים חמים לקרים, או בין צבע דומיננטי לרהיט אחד כאשר כל יתר הרהיטים בעלי צבעים שקטים יחסית.

תבואו עם ראש פתוח

שינוי אלמנטים שונים בחלל הבית כמו כורסאות או שולחנות יכול להיות מאוד מבלבל. פעמים רבות נגיע לתהליך כשיש לנו כבר רעיון כלשהו בראש לגבי איך אנחנו רוצים שהדברים יראו. פעמים רבות נתחיל בתהליך העיצוב ובמהלכו נגלה שיש הרבה חלקים שאינם מוסכמים על ידינו, או שמדובר בסגנון עיצובי שונה לחלוטין ממה שדמיינתם. נסו למצוא את נקודת האיזון בין הרצונות שלכם בעיצוב החלל לבין מה שנכון ואסתטי עבור הסלון. לכו עם האינסטינקטים שלכם אך נסו לקבל גם את דעתם של אנשי המקצוע.