לדאוג לחבר הכי טוב שלנו

בעלי כלבים מזדהים כמובן עם התחושה שהכלב שלהם הוא ממש כמו בן משפחה. כשהוא בוכה – אנחנו סובלים יחד איתו, כשהוא שמח – אנחנו שמחים איתו וכשיש לו בעיה רפואית – אנחנו נעשה הכל על מנת לעזור לו. כלבים רבים סובלים מבעיות רפואיות רציניות, ואז יש צורך לרכוש אוכל רפואי לכלבים. יש מי שקופץ מיד אל חנות חיות שקרובה למקום המגורים וקונה מזון באופן אקראי, ויש את מי שבודקים ורוצים לתת לכלב שלהם את המזון הטוב ביותר על מנת שיבריא.

מזון מתאים לבעיה הרפואית

טעות נפוצה היא המחשבה שכלבים סובלים מבעיות רפואיות רק כאשר הם כבר זקנים. למעשה, גם כלבים צעירים סובלים מבעיות בריאות שונות שמצריכות אכילת אוכל רפואי לכלבים ובמקרים קיצוניים יותר גם ניתוחים מורכבים בהתאם לחומרת הבעיה. התאמה של האוכל המיועד לכלב יכולה להיעשות על ידי וטרינר, אך גם בתוך חנות חיות תוכלו למצוא מוכרים שמתמצאים ויודעים להמליץ על מזון רפואי כזה או אחר. איך תדעו מה המזון המתאים ביותר לכלב שלכם? תלוי כמובן בבעיה. כיום יש מגוון סוגים של מזון לכלבים, ומזון שמותאם לכל בעיה ובעיה. כך למשל, אם הכלב שלכם סובל מבעיות במערכת העיכול – אוכל רפואי לכלבים שמטפל במערכת העיכול יהיה הפיתרון המוצלח ביותר. הוטרינר שלכם יכול להמליץ על סוג האוכל בכלליות, אבל אם תלכו אל חנות חיות תוכלו לקבל הכוונה אל מותג ספציפי.

איך לבחור נכון?

מותגים שונים של אוכל לחיות נבדלים זה מזה קודם כל באיכות הרכיבים של המזון אבל גם בפרמטרים נוספים. יש חברות שמייצרות אוכל רפואי לכלבים רק מסוג מסוים של מחלה או בעיה ויש כאלה שבתוך כל חנות חיות תוכלו למצוא מגוון של מאכלים עבור מגוון בעיות רפואיות. ישנם מותגים אשר מחירם גבוה יותר ממותגים אחרים. השיקול אם לרכוש אוכל רפואי לכלבים כזה או אחר צריך להיות בהתאם לחומרת הבעיה ולמידת הנכונות שלכם כבעלי הכלב להוציא סכומי כסף גבוהים יותר. יהיו מי שיגידו שעבור הכלב שלהם הם מוכנים לעשות הכל ולשלם כל מחיר, ויהיו מי שיגידו שהבעיה הרפואית ממנה הכלב סובל אינה חמורה דיה ולא מצדיקה הוצאת סכומי כסף גדולים. הכל תלוי באופן ההסתכלות שלכם על המצב.

להתייעץ ושוב להתייעץ

מה קורה כאשר אוכל רפואי לכלבים שרכשנו לא ממש מתאים או גורם לתופעות לוואי אצל הכלב שלנו? אין ספק שצריך ללכת פעם נוספת אל חנות חיות שאליה הלכנו או לחנות חיות אחרת ולרכוש אוכל רפואי לכלבים אחר מהסוג שאותו בחרנו. אין צורך להיבהל, לפעמים מותג מסוים עובד יותר טוב בטיפול בבעיות רפואיות מסוימות ומותגים אחרים פחות. ניסוי וטעיה הם תמיד דבר טוב, אבל עד גבול מסוים. אם הבעיה הרפואית של הכלב שלכם ממשיכה – זה הזמן לחזור אל הוטרינר להמשך טיפול.