יש לכם אוצר בבית?

מכירים את החפצים שיש לכולנו בבית במשך שנים, אבל אין לנו כל שימוש בהם? תכשיטי וחפצי כסף למשל הם מסוג הדברים האלה. כך גם לגבי חפצי זהב עתיק, תכשיטים או כלים ישנים. אז מה אפשר לעשות עם תכשיטי זהב עתיק, והאם אפשר להעמיד תכשיטי כסף ישן למכירה ולהרוויח מכך? כל התשובות והרעיונות כאן.

מכירה של חפצי ערך

אם יש לכם חפצים ישנים בבית, כאלה אשר אינכם עושים בהם שימוש, יכול להיות שהם שווים סכומי כסף לא קטנים. אנחנו מתכוונים לתכשיטי זהב עתיק או תכשיטי כסף עתיקים שעוברים מדור לדור במשפחה ואין בהם שימוש. אם יש לחפצים אלה ערך סנטימנטלי עבורכם, מוטב שתשאירו אותם ותעבירו אותם הלאה לדורות הבאים. אבל, אם אתם לא מתכוונים לעשות בהם שימוש כלשהו או אם העיצוב שלהם לא כל כך מוצא חן בעיניכם או מיושן – יש לכם הזדמנות לשדרוג אמיתי. חפצי כסף ישן למכירה יכולים להיות שווים לא מעט. הכוונה כאן היא לכסף טהור ולא לחפצים בציפוי כסף או מתכות אחרות. סטים של כלי מטבח כמו סכו"ם ישן אשר עשוי כולו מכסף יכול להיות בעל ערך כספי רב ואם ממילא אין לכם שימוש בו במטבח, מוטב למכור אותו.

איך יודעים מה הערך?

ראשית, חשוב להפריד בין ערך סנטימנטלי של זהב עתיק או כלי כסף ישנים, לבין ערך כספי שלהם. לעתים הערך הסנטימנטלי הוא רב. יש לכם זכרונות מקרוב או קרובת משפחה אשר היו עושים שימוש בכלים או בחפצים האלה, או שאולי שמעתם סיפורים אשר עברו מדור לדור בנוגע לחפצים. כך או כך, מדובר כאן בערך רגשי בלבד, וחשוב ככל שיהיה הוא לא בהכרח מתורגם לערך כספי. הערך הכספי של חפץ מסוג זה או אחר יכול וכדאי שייקבע על ידי איש מקצוע המתמחה בכך. הערכה של חפצים עתיקים מסוגים שונים מתבצעת לא רק "לפי העין" אלא גם מתוך הבנה של איש המקצוע המעריך. מי שעוסק בהערכת זהב עתיק או כסף ישן למכירה, מכיר אלמנטים עיצוביים וסגנוניים שונים מתקופות שונות בהיסטוריה. הוא יודע להגיד כי פריט מסוים היה יכול להימצא רק בין שנים מסוימות ולא היה יכול להתקיים בתקופה אחרת. מסיבה זו חשוב מאוד להביא את החפצים אותם אתם מעוניינים למכור אך ורק למי שמתמחה בתחום.

 

למכור או לא למכור?

וכעת, לאחר שהבנו כיצד מתבצע תהליך ההערכה של אביזרי זהב עתיק או כלי כסף ישן למכירה, כדאי לעצור רגע ולשאול את עצמנו האם אנחנו באמת מעוניינים למכור את הפריט. יכול להיות שאתם זקוקים לכסף עבור הפריטים ולכן חייבים למכור אותם. יכול להיות שמכירת החפצים היא הוראה אשר ניתנה בצוואה מסוימת ועל פיה עליכם לנהוג. סיבות רבות ומגוונות יכולות להיות למכירה, ולכן כדאי מאוד לשקול את העניין בכובד ראש על מנת שלא להתחרט ולהצטער.