חידוש רהיטים מעץ

אם רהיטי העץ שלכם כבר עייפים ובלויים, ואתם מעוניינים להתחדש, עצרו רגע לפני שאתם מחליטים להשליך אותם לפח! ייתכן ותוכלו לחסוך כסף, ואפילו למצוא עוד פעילות מהנה לעשות עם הילדים בתקופת החופש. במידה ואין לכם ילדים, זה יכול להיות תחביב חדש וממכר עבורכם…

אז לפני שאתם נפרדים מהרהיטים הישנים, תשכחו מהעץ שמתקלף, או ממצבם הרעוע ונסו לדמיין אותם לאחר עיצוב מחדש- בצבעים אחרים וריפוד מרענן, תוכלו להשיג מראה עדכני ואולי אפילו להתאהב בהם מחדש.

למה לחדש רהיטים?

ריהוט נהרס לרוב עקב שימוש ממושך, מעברי דירות או כאשר מדובר בריהוט גן, עקב תנאי מזג האוויר. במקרה הזה, רהיטים העשויים עץ רגישים יותר לנזקי מזג האוויר- שמש ישירה וגשם גורמים לעץ לדהות, להתבקע ולשנות את צורתו המקורית, אך אין זה אומר שאי אפשר להציל אותם. עם קצת השקעה וחומרים מתאימים שניתן לרכוש בחנויות, אפשר לדמות להם מראה חדש ולתקן את כל הפגמים.

אתם בטח רוצים לדעת למה לחדש רהיטים ולא פשוט להחליף אותם?

מלבד העובדה שאתם ממחזרים, יש אפקט של חדשנות ורעננות, שלא לדבר על תחושת הסיפוק שתציף אתכם. מעבר לזה מדובר בחיסכון כלכלי, במידה ותשתפו בתהליך את ילדיכם, זו הזדמנות נהדרת להרחיק אותם מהמסך וללמד אותם ערכים של קיימות, יצירה ושיתוף פעולה.

איך מחדשים רהיטים מעץ?

לפני שאתם ניגשים למלאכת השיוף, נקו את הרהיטים מלכלוך ומשומנים שנאספו עליהם במשך השנים. לאחר ייבוש, שייפו את העץ באמצעות נייר ליטוש או באמצעות משייפת חשמלית, אם יש ברשותכם. אם מדובר בכמה פריטים או ברהיט גדול במיוחד, מומלץ לשקול לרכוש משייפת חשמלית, מאחר ולא מדובר בהשקעה גדולה, ובנוסף זה עשוי לחסוך לכם זמן ומאמץ רב. בסיום השיוף נקו את שאריות האבק והרהיט שלכם מוכן לצביעה!

שלב הצביעה- ראשית יש להחליט האם אתם מעוניינים לשמור על המראה הטבעי של העץ או דווקא לבחור בצבע נועז ודרמטי. במידה ותרצו לשמור על הגוון הטבעי, מרחו לכה שקופה על בסיס מים. אפשרות נוספת היא לתת לעץ גוון אחר אך עדיין לשמור על מראה טבעי, באמצעות 'לזור'- צבע חצי שקוף על בסיס מים. אם אתם מעוניינים דווקא להכניס קצת צבע, מומלץ גם כאן להשתמש בצבע אטום, על בסיס מים. במקרה שמדובר בחידוש של ריהוט חוץ, בין אם אתם בוחרים בצבע אטום או בלכה שקופה, שימו לב כי על רהיטי עץ לעמוד בתנאים סביבתיים כמו יובש ולחות. לכן על מנת לספק להם הגנה, בצעו בדיקה שהחומרים שבחרתם אכן מתאימים ועמידים לתנאים אלו. בחירת חומרים מתאימים במקרה זה היא קריטית, והיא תספק לריהוט שלכם עמידות למשך שלוש עד שמונה השנים הבאות. כעת כל שנותר לעשות הוא להתחיל לצבוע. לאחר הצביעה המתינו לייבוש מלא וצבעו בשכבה נוספת במידת הצורך.

ואם כבר בריהוט חוץ עסקינן, שדרוג מרפסות וגינות גג זהו טרנד נפוץ מאד בימנו, מאחר ואופי הבניה הולך ומשתנה – הבניה נעשית בעיקר לגובה ובתי הקרקע הולכים ומתמעטים. אנשים רבים ללא גינות מצליחים לייצר אווירה של גן במרפסת או על הגג, לכן היצע החומרים בשוק רחב, וישנו מגוון אפשרויות אין סופי.

לאחר שסיימתם עם חידוש הרהיטים אתם יכולים להתפנות לפרויקט הבא, בסלון או בחדר השינה או אפילו על הגג – אם שיפצתם את ריהוט הגן שלכם, מקמו בו את הריהוט המחודש, הוסיפו כמה עציצים וצרו לכם גינת גג אטרקטיבית. כך תוכלו להנות מעיצוב פנים וחוץ ע"י שיפוץ עצמאי וחידוש רהיטים בביתכם. כשמדובר בעיצוב, השמיים הם הגבול!