חדר ילדים שהופך את השהות בחדר לחוויה

לא בכדי בנוי כל בית מחדרים נפרדים המאפשרים לכל ילד, מבוקר וקשיש למצוא את הפינה השקטה שלו בתוך התא המשפחתי. על מנת שכל בן משפחה יהנה מהשהות בחדר הפרטי שלו, יש לחשוב מבעוד מועד על האבזור אותו אתם משלבים בחדר, בין אם זוהי המיטה, שולחן הלימודים, השידה, ספה במידת האפשר ועוד. האופציות לעיצוב חדר ילדים או חדר שינה הן רבות ומגוונות ולכל פריט ריהוט, קיימים אין ספור דגמים כך שעליכם לקחת בחשבון קריטריונים מגוונים טרם הרכישה הן מהפן העיצובי והן מהפן התקציבי והפרקטי.                                                                                                                            

כיצד לבחור חדר שינה

חדר שינה לא בהכרח משמש לשינה בלבד והוא פעמים רבות מהווה חלל המשלב גם את השינה וגם את הפעילות המתרחשת במהלך היום יום. על כן, יש לחשוב על ריהוט המתאים לשינה אך במקביל כזה המאפשר הנאה צרופה משהות בחדר, שאינה מערבת שינה.

בראש ובראשונה ועוד לפני שאתם ממהרים להוציא את כרטיס האשראי ולרכוש את הריהוט המתבקש, ערכו לעצמכם רשימה של כלל הציוד לו אתם זקוקים. אם מדובר על חדר ילדים, חשבו על גיל הילד ועל המיטה לה הוא זקוק. לעיתים יהיה זה נכון לרכוש מיטת נוער בגיל צעיר יותר, כדי להימנע מרכישה של מיטה נוספת בעוד מספר שנים ולעיתים (במקרה שמדובר על נער בגיל ההתבגרות) יהיה נכון לרכוש מיטה וחצי או מיטה זוגית. עוד, חשבו על הספרייה לה זקוק הילד, הכיסא, מתקן לטלוויזיה וכדומה. רק לאחר שרשמתם לפניכם את סך הציוד לו זקוק הילד בחדר, מדדו את גודל החלל וחשבו מהו השטח הפנוי בחדר, תוך שאתם לוקחים בחשבון את המרווחים הנדרשים לקיום תנועה נוחה בחדר.

אם מדובר על חדר שינה להורים, קחו בחשבון את השידות, המיטה, ארון הבגדים ועוד. גם כאן חשבו את גודל החדר במטרים כדי שלא תרכשו ציוד ותגלו רק לאחר מכן, שהוא אינו מתאים לגודל החדר ולא מאפשר תנועה נוחה.

חדר ילדים כמו גם חדר שינה, צריך להוות מקום מפלט עבור הנפשות הפועלות ולשמש מקום נוח הן לשינה, לקריאת ספר, ביצוע שיעורי בית והן אירוח חברים בשעות אחר הצהריים ובשבתות וחגים. כל עוד תקפידו לרהט את החדר בהתאם לגודלו ולעיצוב הנדרש, כך תצליחו ליהנות מהשהות בו בכל נקודת זמן. שימו לב כי קיים ריהוט לחדרים בכל מחיר ועל כן אין אתם צריכים לקפוץ מעל הפופיק אם אין ביכולתכם הכלכלית להשקיע סכומים גבוהים מדי.