העתיד כבר כאן – חימום רצפתי

אין דבר יותר מהנה מאשר לבנות את ביתכם שלכם, כלומר להיות שותפים לקבלת כמה שיותר החלטות אשר נוגעות לתוצר הסופי. אי לכך יש לציין שכיום ממש כשם שיש לבחור מטבח, חלוקת חדרים וגודל של מפתחים, כך גם יש לבחור עוד בשלבי בניית הבית את שיטת החימום הרצויה, וזאת כי כיום יש שחקן חדש במערכה, כיום גם ניתן לבחור בשיטת חימום תת רצפתי.

למי לפנות?

לצד שורת היתרונות הארוכה של שיטת חימום שכזו (חיסכון, נוחות, בריאות, התחשבות בסביבה, חוסר תפיסת מקום מעל פני השטח, תפעול נוח, חוסר רעשים וכדומה), גם יש לציין שיש לבחור כהלכה אל איזו חברה חוברים, וזאת כי כיום בשל הביקוש ההולך וצובר תאוצה בארץ, יש לא מעט חברות שמציעות שירות שכזה, אך ממש כפי שלא כל מזגן איכותי, כך גם לא כל חברה שמציעה התקנה של חימום תת רצפתי, ועל כן נציין בפניכם מגוון נקודת שראוי לבחון כראוי.

  • ראשית יש לבחון עד כמה החברה בקיאה בתחום, כלומר יש לבחון כמה ניסיון יש לה, וזאת כי לא כל חברה שמצהירה שהיא כתובת אמינה אכן כזאת.
  • לאחר מכן יש לבחון את נתוני השדות האלקטרומגנטיים, וזאת על מנת לשמור על בריאות בני הבית.
  • מכאן יש להמשיך ולבחון כמה שנות אחריות מגיעות ביחד עם המוצר, וזאת על מנת לדעת שגם אם ההוצאה הראשונית יחסית יקרה, היא תתגלה כרווחית, וזאת כי היא תחזיק מעמד לאורך זמן ואף לא תצריך קריאה לאיש מקצוע ובטח שלא תצריך חוסר נעימות, וזאת כי בעיה במערכת דורשת הרמה של כלל הרצפה.
  • לאחר שבדקנו זאת, יש לבחון כיצד עובדת השיטה הנבחרת, וזאת כי בדיקה מהירה תעלה שיש כמה שיטות, גם כאשר כולן מתמקדות בחימום תת רצפתי אשר מושתת על חשמל.
  • לבסוף יש לבחון שהשיטה אכן עמדת בכלל התקנים המחמירים ביותר, וזאת על מנת להיות בטוחים.

בחנו את עצמכם

עדיין מתלבטים האם לבחור בשיטת חימום תת רצפתי או לחלופין בשיטת חימום אחרת, ובכן יש לשאול את עצמכם את חמשת השאלות הבאה:

  1. האם אתם אוהבים להתעסק עם מערכת החימום.
  2. האם חשובה לכם איכות הסביבה.
  3. האם חשוב לכם שכל חדר בבית יהיה מחומם באופן נקודתי.
  4. האם אתם נוטים לסבול מכאבי ראש עקב חימום מזגנים או לחלופין האם יש במשפחה אנשים שרגישים לאבק
  5. האם אתם פתוחים לשינויים ומוכנים לשלם על איכות שמוכיחה את עצמה לאורך זמן.

מסקנה

אם עניתם חיובי לפחות על שלוש קריטריונים אלה, מומלץ שגם אתם תתקדמו ותבחרו בשיטת חימום תת רצפתי, כאשר פה נחזור ונחדד שאין לבחור בכול חברה, ועל כן גם אם יש להשקיע זמן בבדיקה מקדימה, הרי שזה ללא ספק שווה את ההשקעה.