בניית מטבח חוץ – גם אתם יכולים!

מטבחי חוץ, החלו לצבור תאוצה בשנים האחרונות, בעוד שיותר ויותר אנשים הבינו שאפשר לארח חברים ומשפחה ולבשל ארוחות בקלות, בחצר הפרטית או במרפסת. בכך, אם בעבר היו מוציאים מגוון תבשילים מתוך הבית, תוך טרטור בלתי נגמר של המארח מתוך המטבח הביתי אל החוץ הרי שכיום המארחים יכולים להישאר ולבשל במרחב החיצוני, ואף לשתף את האורחים בבישול ובהגשה. אבל מה זה מטבח חוץ? כיצד בונים אותו? ואיזה אביזרים הוא דורש? הכול בהמשך.

מטבח חוץ הוא מקום עבודה לצלייה ובישול שנמצא מחוץ לבית, ובמרחב חיצוני כמו: גינה, חצר, מרפסת ובכול מקום פתוח אחר. מטרתו של המטבח היא לאפשר בישול במרחב חיצוני, ללא הצורך להשתמש במקרר שבבית, בגז הביתי, בתנור ובשאר אלמנטים פנימיים. קיומם של משטחים נוחים, כיור, פח אשפה, מנגל גז איכותי, תאורה, ושאר אלמנטים חיצוניים – מאפשרים חיים נוחים יותר עבור המארחים והופכים את המרחב החיצוני למעוצב בצורה יוקרתית. זאת במידה והמרחב מעוצב ונבנה נכון.

אז כיצד בונים מטבח חוץ? הנה מספר טיפים טובים:

בניית מטבח חוץ היא מטלה חשובה. על מנת לתכנן לבד את המרחב החיצוני, וכדי לעצב ולבנות מערך שלם של אלמנטים לבישול נוח, מומלץ לבצע מספר משימות:

מיקום מטבח חיצוני בצורה נכונה

בתחילה חשוב להבין היכן תוכלו למקם את המטבח בעוד שחשוב לבחור מיקום שאינו סמוך לחלונות הבית (כדי שלא יכנס עשן מצלייה או עישון למרחב הפנימי), אך גם כזה שלא יפריע לשכנים. חפשו פינה נוחה שאין בה יותר מידי צמחיה, יש לבחור מקום מישורי לנוחות מירבית ולמיקום המוצרים בצורה נכונה.

תכנון המרחב

מטבחים חיצוניים סטנדרטיים גודלם נע בין 2.3 מטרים עד 3 מטרים ואף יותר (זאת עבור מטבח גדול),. לכן, במהלך בניית מטבח חוץ, חשוב לתכנן את המרחב ולמדוד את השטח המתאים להצבת האלמנטים הדרושים, גם מבחינת אורך, גם מבחינת עומק וגם מבחינת הרוחב.

וודאו כי השטח והמרחב מתאימים גם לבנייה והקמה אבל גם להתנהלות נוחה סביב המשטחים. חשוב לתכנן את הבנייה על ידי יצירת שרטוט עם מידות נכונות ומדויקות, בעוד שבשרטוט וודאו כי אתם כותבים ומציינים היכן תניחו כל אלמנט, החל ממשטחי העבודה עד לגריל הגז שתבחרו, הטאבון או המעשנה.

שמירה על בטיחות

חשוב מאד לשמור על בטיחות! שימו לב כי אין אביזרים או חומרים דליקים ליד המקום בו תבשלו או תצלו בשרים וירקות. וודאו כי אתם מתקינים מוצרי בישול בבטיחות, ואם רכשתם גריל גז – הזמינו מתקין מקצועי בעל רישיון כדי לבצע את ההתקנה. אם אתם מדליקים גריל גז הקפידו לסגור את מקור הגז אם בבלון או בנקודה בסיום השימוש. לעולם אין לעזוב גריל גז או מעשנה לעבוד לבדם.

בחירת אלמנטים נוחים לבישול

כעת יש לבחור את האלמנטים שיעזרו לכם לבצע הכנות ולבשל. במרחב החיצוני יש להציב משטחי עבודה עשויים שיש או נירוסטה שיעמדו על בסיס יציב. הבחירה במשטחי שיש מומלצת שכן המשטח יהיה עמיד בפני מים וחלודה.

כדי שהאורחים יעזור לכם בהכנות, הקימו בר שניתן לשבת בסמוך אליו על מנת לסייע למי שמבשל. הוסיפו אלמנטים פרקטיים כמו כיור חיצוני עם אינסטלציה מתאימה. הציבו את הגריל בסמוך למשטח לחיתוך והכנת הבשר והתקינו חללי אחסון עבור כלי בישול ושאר אביזרים.

עיצוב

חשוב כי מראה המטבח יתכתב בצורה נכונה עם עיצוב הבית והגינה. בכך אפשר לבחור את החומרים המתאימים למשטח בהתאם לסגנון המבוקש. נסו לקבל השראה לעיצוב מטבחים חיצוניים ממגזינים ותמונות ברשת, והיעזרו באנשי המקצוע כמו למשל כרמל דיירקט שמציעה ייעוץ מקצועי לתכנון ועיצוב מטבחי חוץ. אופציה נוספת, במידה ותרצו להקים מטבח גינה באופן מקצועי. בהצלחה!