איך לאתר השקעת נדל"ן מוצלחת

מעוניינים להשקיע בנדל"ן? אין ספק כי לקחתם החלטה חשובה, שאם רק תעשו אותה נכון – יכולה לספק לכם תשואות נאות בהחלט. אלא שמציאת הנכס המתאים ביותר להשקעה אינה משימה פשוטה בהכרח. למעשה, הבחירה בנכס יכולה להיות ההבדל בין השקעה נבונה ומניבה, ובין בזבוז כספים של ממש.

אז איך בדיוק מוצאים את הנכס המתאים ביותר להשקעה? הנה מספר נקודות שיכולות לקרב אתכם לעבר היעד הנכסף הזה.

חשיבותו של המיקום

אין צל של ספק כי השקעת נדל"ן מוצלחת היא בראש ובראשונה סוגיה של מיקום. החוכמה היא למצוא מקום אשר המחירים עליו כעת סבירים, אך צפויים לעלות בשיעור ניכר בשנים הקרובות. ברוב המקרים, ערים או יישובים מתפתחים הם שנבחרים למשימה החשובה הזו, ולו מכיוון שברור שהם יניבו תשואות נאות פי כמה עבור המשקיעים. לכן, חיוני לברר מהן בדיוק התכניות לפיתוח האיזור בו נמצא הנכס בטווח של השנים הקרובות, כמו גם את הנגישות שלו לתחבורה ציבורית.

רוצים דוגמא ספציפית? אין בעיה. כיום, קיים היצע מרשים של דירות למכירה באריאל. עיר זו נמצאת בהליכי פיתוח מרשימים בשנים האחרונות, ומתקבעת בתודעה הישראלית כאחת הערים המרכזיות בה. זוהי לא רק ההכרה באוניברסיטת אריאל, אלא גם התכניות לחיבור אריאל למערך התחבורה הציבורית, הקניון החדש שנמצא בה בהליכי בניה וקצב גידול האוכלוסיה המרשים שלה.

הגדירו את מאפייני הנכס

בעת בחירת נכס להשקעה, ראוי לחשוב בדיוק מהי מטרתה המוצהרת של ההשקעה כמכלול: לאיזה סוג של הכנסה מכוונים? וכמה מוכנים להשקיע בכך? שאלות אלה חשובות, והתשובה עליהן צריכה להשפיע, ביותר ממובן אחד, על בחירת הנכס. כאן, כל ההיבטים הנוגעים לגודל הנכס, למפרט הטכני שלו או לתחזוקה שלו צריכים להיכנס לתוך המשוואה.

במקרה של דירות קטנות, בנות שניים או שלושה חדרים, לא מן הנמנע שישכירו אותן, בעתיד, סטודנטים, בעלי יכולות כספיות מוגבלות. אולם, יש לכך לא מעט יתרונות: למשל, ההבטחה כי לדירות יימצא תמיד ביקוש בקרב סטודנטים או צעירים אחרים, אשר מגוון הדירות שהם יכולים להרשות לעצמם אינו גדול במיוחד.

ניתן להיעזר במומחים

מכל הרשום מעלה, נובע כי איתור נכס אידיאלי להשקעה אינו בהכרח משימה פשוטה. זאת ועוד, הידע הנדרש – הן על האזור בו ממוקם הנכס, הן על מאפייניו והן על עולם הנדל"ן כמכלול – אינו נמצא בהכרח בחזקתו של האדם הממוצע. זו גם הסיבה שרבים ממליצים להיעזר בגורמים מקצועיים שאיתור, הקמת והשבחת נכסים להשקעה הם תחומי העיסוק המרכזיים שלהם.

באמצעות חברות אלה, ניתן לדעת על היצע נכסי ההשקעה בכל אזור, וכן על מגמות אשר מאפיינות אותו. בנוסף על כך, וזוהי נקודה חשובה ביותר, הייעוץ המקצועי מאפשר "לתרגם" את כל אותם רצונות ושאיפות של המשקע לנתונים הטכניים, הן של הדירה והן של האזור כולו. בכך גדלים הסיכויים למצוא נכס המתאים בדיוק לצרכים של המשקיע, ולכן סביר שיניב לו תשואה רבה במיוחד.