איך הופכים מוצר לאטרקטיבי?

יש לכם מוצר נפלא. הוא פועל נהדר, נראה טוב – אבל יכול מאוד להיות שהוא עלול לא להימכר כפי שהייתם מצפים. יש מספר גורמים לכך, ואחד הגורמים הבולטים אשר משפיעים על רכישה הוא הניראות של המוצר ועל כן צילום מוצר הוא כל כך חשוב. מדוע חשוב לבחור צלם מקצועי אשר מתמחה בצילום מוצר? האם כל מוצר מצולם באותו האופן? ומה זה בכלל צילום 360? קיראו ותגלו.

 

למה לצלם את המוצר שלנו?

עד לכניסת העידן הדיגיטלי לחיינו, צילום מוצר התמקד בעיקר בצילום עבור פרסומות מודפסות בעיתון או על שלטי חוצות. הצילום עשה שימוש בטכניקה מסוימת, רחוקה מאוד מטכניקה של צילום 360 או טכניקות מתקדמות אחרות. לא היה צורך לצלם מוצרים באיכות גבוהה, פשוט משום שהצילומים היו חשובים – אך לא כפי שהם כיום.
הקורונה שינתה הרבה דברים בעולם, ובעקבותיה אנחנו רוכשים יותר ויותר באינטרנט. באופן מקוון אין צורך להגיע לחנות, ניתן לבחור מתוך מגוון של מוצרים ולקבל את המוצר במהרה. כדי למקסם את הריווחיות של הרכישות באינטרנט, מנהלי שיווק ופרסום הבינו שיש צורך להפוך את המוצרים לאטרקטיביים יותר ולצלם אותם בצורה מחמיאה ביותר, זאת כדי לשמור על האותנטיות מצד אחד (ולא להציג מוצר שנראה אחרת לגמרי במציאות) ומצד שני להציג אותו בצורה מושכת, שתוביל לרכישה שלו.

 

לראות, לרצות, לרכוש

כדי שהצרכן ירכוש מוצר מסוים, הוא צריך לרצות בו, ועל מנת שהוא ירצה בו – עלינו לעורר בו צורך כלשהו. על מנת שהצרכן או הגולש ירצה לרכוש מוצר כלשהו הוא צריך לראות אותו כמובן. וכאן, צילום מוצר מקצועי נכנס לתמונה…כיום צילום מוצר היא התמחות בפני עצמה. בצילום של מוצרים יש צורך גם להבין בתחום הפרסום מצד אחד, ומצד שני להציג תוצר אמנותי אשר מחמיא למוצר. זה נשמע פשוט, אבל זה ממש לא כך. צילום 360 היא טכניקה שהתחלנו לראות יותר ויותר בשנים האחרונות. בצורת צילום מוצר זו מצלמים את המוצר מכל הזוויות, כך שמתקבלת תמונה שניתן לסובב אותה (באופן דיגיטלי) וכך ניתן יהיה להתרשם מהמוצר כולו.
יום צילומים למוצר פיזי שונה כמובן מיום צילום שבו מצולמים אנשים, והוא מצריך בראש ובראשונה הבנה של מהות המוצר והתמקדות בתועלות שלו ובתכונותיו. צילום מוצר מוצלח יהיה כזה שיגרום לגולשים לשים לב למוצר באופן מיידי. כאן לא מסתיימת המלאכה, וחשוב מאוד שהגולש גם יקליק על המוצר, לאחר שהקליק המטרה היא שהוא ירכוש את המוצר או יצור קשר עם המוכר מתוך התעניינות בו. נשמע שזה תהליך פשוט, אך זה ממש לא. ללא ספק צילום 360 אינו הדבר היחידי שקובע האם הגולש ירכוש את המוצר או יוותר על הרכישה, אך הוא משחק תפקיד משמעותי ביותר בהשפעה על החלטת הרכישה אצל הגולש.