מיחזור אלומיניום – הכי ירוק שיש

רקע כללי על התחום שנקרא מיחזור מתכות

מיחזור מתכות הוא תחום ייחודי, שהתפתח רק בשנים האחרונות אך מאז יציאתו לאוויר העולם הולך ותופס נתח משמעותי וחשוב יותר בכל עולם המחזור ככלל. אם בעבר הכרנו את המחזור כעולם רלוונטי רק למוצרים קטנים יום יומיים כמו ניירות או אריזות פלסטיק, הרי שמחזור המתכות הוכיח לנו שגם במוצרים גדולים וכבדים תהליכי מחזור הם רלוונטיים מאוד. באופן כללי, מחזור המתכות מתבסס על כך שמוצרי מתכת שונים, גם כאשר הם אשפה שאין בה צורך, עדיין עשויים מתכת שבה בהחלט ניתן להשתמש לאחר עיבוד וחידוש קצרים. כך למעשה מבצעים את המחזור הזה עם סוגי מתכות רבים מאוד, מברזל ועד נירוסטה. אחד מסוגי המתכת שלא הרבה אנשים מבינים שיש אפשרות ואפילו מומלץ ביותר למחזר היא מתכת האלומיניום.

 

כיצד מבצעים מחזור אלומיניום, והיכן אנחנו יכולים לפגוש אלומיניום ממוחזר?

  • אלומיניום – אין כל ספק כי האלומיניום היא אחת המתכות החשובות ביותר בחברה המודרנית. אנחנו משתמשים באלומיניום, על תכונותיו האיכותיות הרבות, עבור שימושים רבים מאוד – מבידוד חום ועד פרופילים לחלונות. האלומיניום הוא לא מתכת זולה, ושוק האלומיניום הוא שוק תחרותי מאוד עם הרבה מאוד עוסקים במלאכה. למרבה המזל, האפשרות של מיחזור מתכות הגיע גם לאלומיניום, והיום דברים יכולים להיראות קצת אחרת.
  • אלומיניום ממוחזר – ניתן למצוא כיום אלומיניום ממוחזר עבור מגוון שימושים, ואחד הבולטים שבהם הוא בכל תחום החלונות והפרופילים. רצועות אלומיניום שאין בהן שימוש הן חומר גלם קל מאוד לחידוש כך שניתן יהיה להשתמש בו. יצרני חלונות ופרופילים מברכים את החומר הממוחזר, האיכותי והזול יותר – ומצד שני, הלקוח שמוכר את האלומיניום שלו לשירות מחזור מרוויח כסף הן ממכירת האלומיניום והן בחיסכון בשל ירידת מחירים בעולם החלונות.

 

אם יש לכם מוצרי אלומיניום ואתם לא זקוקים להם – למה לא למחזר?

אם חושבים בצורה רציונלית, אין באמת סיבה טוב אחת כיום לא לבצע מיחזור מתכות, אם הדבר אפשרי. אלומיניום אינו שונה בשום דרך משאר המתכות, וכאשר יש לנו עודפים שאין בהם צורך כדאי לנו, מכמה וכמה סיבות, פשוט למחזר אותו.