כיצד לבחור נדל"ן עסקי להשקעה

רכישת נכס היא בכל מקרה הרכישה המורכבת ביותר שישנה. זוהי רכישה לטווח ארוך אשר משפיעה באופן משמעותי ביותר על חיי הרוכשים וגם על חיי המוכרים. כאשר מדובר על נדלן מסחרי הנרכש למטרת השקעה או רכישת משרדים שיתנו הכנסה חודשית קבועה בתור משרדים להשכרה הדבר מורכב עוד יותר ויש לבצע בדיקות מקיפות לפני שניגשים לרכישה.

לרכוש היום באזור של המחר

כאשר מחפשים נדלן מסחרי לרכישה, יש לבדוק מהו האזור שעתיד לצמוח, מהו האזור המסחרי שכעת נמצא בשלבי פיתוח כך שבעתיד יהיה ניתן לגבות בו דמי שכירות גבוהים עבור משרדים להשכרה או בשלב מאוחר יותר למכור אותו בתשואה גבוהה ביחס למחיר הרכישה ולהרוויח מהיותו נכס מניב. על כך מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע אשר נדל"ן עסקי הוא תחום ההתמחות שלהם. הם מודעים להתרחשויות הקורות בתחום, גם כאלה שעדיין לא נראות על פני השטח, הם מעודכנים בתכנונים לבניית מרכז מסחרי חדש שעדיין לא הונחה אבן הפינה שלו או הקמת אזור תעשיה בו יהיה משולב גם אזור מסחרי. הם יוכלו לסייע גם בהחלטה באיזה אזור בארץ כדאי לרכוש נכס. האם רכישת נכס בצפון או בדרום דווקא עדיפה על פני אזור המרכז בגלל תזוזות הקורות באזורים אלה כמו הנחת מסילת רכבת למשל או סלילת כביש ראשי.

לרכוש על פי התקציב שלכם

חובה לזכור כי רכישת נכס היא התחייבות לתשלומים שיש לעמוד בהם. עם כל הרצון לקבל תשואה גבוהה או דמי שכירות נאים, חובה קודם כל לבצע רכישה על פי מה שיש בידכם כעת ולא על סמך תחזיות עתידיות. בנושא סכום ההשקעה הכדאי ניתן להתייעץ עם יועץ פיננסי אשר יסייע לכם להבין טוב יותר מה יש בידכם כעת ומה יהיה בידכם גם על סמך כספים שיהיו נזילים בעתיד כמו קרנות השתלמות. חשוב לא לטפס על עץ גבוה מדי אלא לבצע רכישה שהיא ריאלית והגיונית.

לחשוב על קהל היעד

כאשר אתם רוכשים נכס עסקי להשקעה חשבו מיהו קהל יעד אלו אתם פונים. כך תאפיינו את הנכס ותתמקדו בנכסים מתאימים. האם אתם מעוניינים לרכוש נכס אותו תשכירו לחברה המקבלת קהל או שלא מבצעת זאת? האם זהו נכס המיועד להיות חנות גדולה? התייעצו מהם הצרכים של אותו קהל יעד ותוכלו למקד את החיפוש טוב יותר.