חלקו של עיצוב גרפי במיתוג העסק

כל עסק, החל מקטן ועד גדול זקוק לשיווק על מנת לתפוס מקום בקרב העסקים הנותנים שירות בתחום. שיווק נעשה במגוון דרכים כאשר השלב הראשון שלו הוא מיתוג העסק. מיתוג העסק ממקם אותו ומבדיל אותו מעסקים אחרים דומים. המיתוג מייצג את האני מאמין של העסק, את קהל היעד אליו הוא מכוון, את גישתו באופן כללי ואת סגנונם של המוצרים או השירותים שמספק העסק. כיוון שראיה היא חוש מרכזי אצלנו, מיתוג מושתת בין היתר על מראה ויזואלי. המראה של כרטיס הביקור, מגנטים, מעטפות, ניירות ממו, מוצרי פרסום אותם מחלק העסק ללקוחותיו וכמובן הלוגו- כל אלה יש בהם בכדי לתת מושג לקהל אודות העסק.            

משמעותו של סגנון העיצוב

העיצוב של הלוגו ושל מוצרי הפרסום צריך להיעשות תוך מתן תשומת לב מירבית לפרטים הקטנים ביותר: בלוגו, הפונט בו כתוב שם העסק, העיטור המצורף, או הצבעים הדומיננטים צריכים להיות מותאמים לרוח העסק ולמהותו. אם מדובר למשל על עסק לעיצוב תכשיטים, לוגו בעל אותיות מסולסלות ומיוחדות, צבעים מעניינים ותמונה של תכשיט יתן לרואה את הלוגו מושג כי מדובר על עסק אשר עוסק בעיצוב תכשיטים הנעשה בצורה אמנותית ולא משווק תכשיטים שיוצרו בפס ייצור בכמות מסחרית. עסק המשווק מוצרי ספורט, אותיות צבעוניות ובעלות קוים חדים יעבירו מסר אנרגטי וצעיר.

מוצרי פרסום שונים בהם ניתן להשתמש

מלבד המוצרים הבסיסיים לפרסום ושיווק העסק כמו כרטיסי ביקור או פליירים, ניתן להעזר במוצרים מתקדמים יותר. מגנטים למשל הם למעשה כרטיס ביקור משודרג. עם זאת, בניגוד לכרטיסי ביקור, הם לא יתקמטו בתוך תיקו של האדם המקבל אותם, ניתן לשווק אותם בשיווק ישיר על ידי הצמדתם לדלתות בתים העשויות מתכת ורוב האנשים מצמידים את המגנט למקרר ובעת הצורך נזכרים לפתע בקיומו. כך הסיכוי לפניה לעסק גדול יותר. ישנם מוצרי פרסום נוספים כמו פולדרים עם לוגו העסק. פולדרים הם מוצר שימושי בו ניתן לאסוף ולשמור מסמכים וגם מוצר עמיד שלא מתבלה בקלות כך שהסיכוי שישמר לטווח ארוך הוא גדול יותר. למוצרי פרסום ישנו אפקט רב ככל שיהיו שימושיים נכון לאותו הרגע. אם מדובר על עונת הקיץ, טישירט, כדור ים, תיק לים או מטקות יעשו את העבודה היטב ויפיצו את העסק גם בקרב אנשים אשר רואים את אותו מוצר פרסום גם אם לא קיבלו אותו באופן ישיר.