החלפת חדרי שינה בחיינו

מדי מספר שנים מבקשים אנשים להחליף את כלי המיטה שלהם, ביניהם, מצעים עם דוגמאות חדישות יותר, מזרנים, כריות ושמיכות שונות. מבלי לשים לב, אנו מבלים חלק נכבד מהיממה בשימוש בכלי המיטה שלנו וכמו כל מוצר שנעשה בו שימוש אינטנסיבי, גם מזרונים אורטופדיים ואפילו המיטות עצמן, נזקקים להחלפה וחידוש. לא כל אחד ואחת יכול להרשות לעצמו את הצורך בהחלפת חדר השינה או בחידושו, אבל ישנם מצבים בהם משפחות נתקלות בסיטואציה שבה הרבה ברירות אין להן. מדובר בעיקר במצב חדר השינה של הילדים.         

כאשר מדובר בילדים, הסיפור הופך משמעותי יותר, במיוחד בתקופה הראשונה לחייהם. בתחילת הדרך ישנים תינוקות בעריסות למיניהן, במיטות תינוק, תוך שימוש במזרונים בגדלים ובעוביים שונים, בציפויי מזרון שיסייעו במניעת מוות בעריסה, משום שהם נושמים יותר או בעלי תכונות אחרות שהופכות אותם לנכונים יותר עבור תינוקות. בהמשך הדרך, עוברים פעוטות רבים למה שנקרא, מיטת מעבר. מדובר במיטה גדולה יותר, אך עדיין קטנה, בעלת אמצעי מיגון מפני נפילה בזמן שהפעוט נם בה את שנתו ונמוכה, כדי למזער נזקי טיפוס ונפילות אפשריות. זמן לא רב אחרי מיטת המעבר, אנו מגיעים לצורך לרכוש עבור הילד הגדל, מיטת נוער. מיטה שתתאים יותר לגודל הנוכחי של הילד. שוב מדובר בהוצאה משמעותית ובהחלפת מזרון. אחרי מספר שנים, בזמן ההתבגרות, רבים מבני הנוער כבר מבקשים מיטה גדולה יותר וכמובן, השמיים הם הגבול.

לא רק ילדים זקוקים להחלפת חדר השינה. גם מבוגרים נזקקים לכך, בין אם משום שהמזרון הנוכחי אינו מתאים יותר מסיבות שונות ובין אם משום שהם מעוניינים בשדרוג מצבו של חדר השינה, כך ששנתם תהיה טובה יותר וגופם יוכל להנות מהחידושים והאמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בתחום. אכן, מבוגרים נזקקים להחלפת חדר השינה לעיתים תכופות פחות מתינוקות וילדים, אבל החשיבות שמייחסים לכך דומה.

כאשר בוחנים את נושא שנת התינוקות והפעוטות רואים מייד כי מדובר בתחלופה מהירה ביותר של סוגי מיטות, כך שהורים ומשפחות צריכים להערך לכך. ההערכות היא גם, כמובן, כלכלית, אך ישנם אלמנטים לוגיסטיים נוספים שיש לקחת בחשבון, כמו למשל, מיקום המיטות ההולכות וגדלות, הצורך ברכישת מזרונים אורטופדיים, או בכלל מזרונים חדשים ונוחים יותר. את אותו הדבר אפשר גם לומר לגבי מבוגרים, או צעירים, שמבקשים לייצר לעצמם חווית שינה איכותית יותר, בזכות הדאגה למקום בו נח גופם במהלך הלילה או במהלך השינה.