לימודי תואר שני במנהל עסקים

בוגרי תואר ראשון רבים שסיימו את לימודיהם, כולל בתחומים פרקטיים כמו מחשבים, מתחילים את דרכם במקום עבודה ועולים אט אט בסולם הדרגות. עם זאת, בשלב מסויים הם מרגישים כי לאחר התקדמות מסויימת ישנה עצירה ולא השמים הם הגבול כפי שחשבו בתחילת הדרך. זה הזמן בו הם עוצרים לרגע וחושבים מה יסייע להם להתקדם לתפקידים בכירים יותר כפי שחלמו. רבים מהם מוצאים את הפתרון בלימודי תואר שני. לעיתים זהו תואר בתחום בו למדו. לעיתים זהו תואר שני במנהל עסקים.              

מהי המטרה בלימודי תואר שני במנהל עסקים?

בכל תחום מקצועי, מנהל טוב בתחום צריך להיות בעל שני כובעים: הכובע המקצועי והכובע הניהולי. את הידע המקצועי במחשבים ובנושא בו עוסקת החברה קיבל במהלך לימודי התואר הראשון יחד עם הניסיון בעבודה. את הכלים כיצד להיות מנהל טוב, את החשיבה מההיבט העסקי שיסייע להעלאת תפוקותיה של החברה יקבל באמצעות תואר שני במנהל עסקים. כך יקבל פרספקטיבה רחבה יותר באשר לעבודתה של החברה, מטרותיה והאפשרויות העומדות לפניה מבחינת פיתוח מוצר ושיווקו, יוכל לקבוע אסטרטגיות ניהוליות ומכאן השמים הם הגבול.

מה כוללים לימודי תואר שני במנהל עסקים?

בלימודים נכנסים לעובי הקורה בכל הקשור בניהול וארגון. הם מאפשרים להשתלב לאחר מכן בתפקיד ניהולי בכל תחום שהוא בארגונים שונים או לחילופין להמשיך בתפקידי מחקר. במהלך הלימודים מקנים יקבל הסטודנט כלים להתמודד ולנהל מערכות ארגוניות גדולות. הלימודים כוללים קורסים כמו ניהול מערכות מידע, קורסים בחשבונאות למנהל עסקים, קורסים בניהול מערכות תפעול ועוד. ישנם מוסדות אקדמיים המאפשרים להתמקד בניהול באחד מן ההיבטים הבאים: ניהול משאבי אנוש, ניהול נדל"ן, ניהול מידע וידע וניהול מוסדות מלכ"ר. בנוסף יש אפשרות להתמקד בדיני עסקים, שיווק וניהול ופיתוח ארגוני.

האם ניתן לשלב לימודים אלה עם משרה מלאה?

אחת הדילמות העומדות בפני אדם אשר נמצא כבר במסלול עבודה ועובד במשרה מלאה היא האם יוכל לשלב בין עבודה לבין לימודי תואר שני. הדבר משמעותי במיוחד אם אותו אדם הוא גם בעל משפחה. לימודים מתקדמים במנהל עסקים נלמדים לרוב במתכונת של יום בשבוע כך שאם מקום העבודה מוכן להתגמש הדבר אפשרי. אם מקום העבודה רואה באותו אדם עתודה ניהולית הוא מוכן להתגמש מתוך מטרה לקבל עובד בעל כישורים רבים יותר. ישנם מוסדות המציעים גם לימודי ערב. שילוב לימודים, עבודה ומשפחה אינו פשוט אך בהחלט משתלם עבור המעוניינים להתקדם ולהשפיע במקום העבודה.