טיפים לבחירת פרקטים לבית

מעוניינים להתקין פרקטים באחד מחדרי הבית שלכם, או אולי בבית כולו? מתלבטים כיצד לבחור מתוך מגוון הפרקטים המוצעים כיום? אם כן, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את הפתרון המתאים ביותר, כזה שילווה אתכם לאורך שנים וישתלב נהדר לצד האלמנטים האחרים בבית:

התייחסו אל סגנון הפרקטים – תחום עיצוב הבית מציע לנו כיום מגוון רחב מאד של אלמנטים שונים, שיחד יוצרים אווירה וסגנון ייחודי לבית עצמו. גם בכל הקשור לפתרונות הריצוף השונים, ישנן לא מעט אפשרויות, שלכל אחת מהן עיצוב ומראה מיוחד. פרקטים נחשבים לאחד מפתרונות הריצוף המוצעים כיום, לצד ריצוף גרניט פורצלן או שיש. כשבוחרים אותם, חשוב לבחון את סגנון עיצובם. ישנם פרקטים העשויים מעץ טבעי, היוצרים מראה כפרי וחמים יותר, ישנם פרקטים סינטטיים, הנראים מעובדים יותר והינם כאלה המשווים למרחב מראה מודרני וחדשני.

בדקו האם מדובר בפרקטים איכותיים ועמידים – מכיוון שמדובר בריצוף, ישנה חשיבות רבה לבחירתו של הפתרון האיכותי והעמיד ביותר, ובמיוחד אם הריצוף מיועד לסלון או לחדר שבו ישנה תעבורה רבה מאד של אנשים. כשבוחרים פרקטים לבית, במסגרת תהליך עיצוב הבית, מומלץ לבחון את מידת איכותו ועמידותו של הפרקט. ניתן למצוא כיום פרקטים בעלי רמת שחיקה גבוהה, המעידה על כך שמדובר בפרקט עמיד מאד. לעומת זאת, ישנם פרקטים בעלי רמת שחיקה נמוכה, הנחשבים לפשוטים יותר ופחות עמידים. כשאתם בוחרים פרקטים, הקפידו להתייחס לפרמטר זה כדי להבטיח בחירה ורכישה מוצלחת.

השוו מחירים בין כמה דגמי פרקטים שונים – בדומה לפתרונות הריצוף האחרים, לרבות ריצוף קרמיקה, שיש או גרניט פורצלן, גם את הפרקטים אפשר למצוא בדגמים שונים וסגנונות שונים. כל אחד מהם מוצע במחיר אחר, המושפע מאיכותו, מהחומר שממנו הוא עשוי ומאופן עיצובו. ולכן, במסגרת בחירת פרקטים לבית, מומלץ להשוות מחירים ולבחון את העלויות השונות. בדרך זו ניתן לאתר את הפרקט המוצע בעלות הנוחה ביותר בהתאם לתקציב האישי, המיועד לרכישה זו.

היעזרו במומחים בתחום כדי לבחור את הפתרון הטוב ביותר – אחת הדרכים הטובות ביותר כדי לבחור את המוצר המתאים, כדוגמת ציפוי אמבטיה למשל, היא באמצעות פנייה אל מומחים בתחום והתייעצות איתם. מומחים אלה מכירים היטב את דגמי הפרקטים המוצעים כיום, את תכונותיהם של כל אחד מהם ואת יתרונותיהם. הם יכולים לעזור להתאים את הפרקט הנכון למרחב עצמו, תוך בחינת הפרמטרים השונים.