עורך דין המתמחה בהליכי ההוצאה לפועל- כיצד הוא יוכל לסייע לי?

לקוחות חייבים לכם כסף? אתם לא מצליחים לבצע גבייה כמו שצריך? השיקים שקיבלתם חזרו?
יש בידכם שטר חוב שאתם מעוניינים לממש? עורך דין הוצאה לפועל יוכל לסייע לכם להתמודד עם כל אחת מהבעיות המתוארות. כמה מילים על תפקידו של עורך דין בתחום ההוצאה לפועל במאמר שלפניכם.

עורך דין שיסייע להשלים גבייה נגד לקוחות במלוא המרץ ובאסרטיביות

ההוצאה לפועל היא מערכת הפועלת מתוקף החוק, והמשמשת לאכיפת פסקי דין, שטרות, משכנתאות, החלטות שנתקבלו על-ידי גופים שונים ותביעות בסכומי כסף של עד 50 אלף שקלים. באמצעות פתיחת תיק בוצאה לפועל, ננקטים אמצעי אכיפה נגד החייב. מאחר שההוצאה לפועל היא מנגנון סבוך ומסורבל, ומכיוון שדיני ההוצאה לפועל מסועפים ולא קלים להבנה להדיוט, רצוי להיעזר בעורך דין, שיסייע בגביית החוב ביעילות הדרושה ובאסרטיביות.

עורך דין העוסק בתחום ההוצאה לפועל הוא איש מקצוע בעל השכלה משפטית, שמכיר את רזי תקנות ודיני ההוצאה לפועל, שמפעיל צוות חוקרים או קבלני הוצאה לפועל ושיש לו ידע פרוצדורלי באשר לאופן שבו עובדת המערכת. כמו כן, עורך דין הפועל בתחום יידע באילו הליכי גבייה לנקוט על מנת שהחייב ישלם את חובותיו, וישכיל להפעיל אמצעי גבייה רכים בסיטואציות שאינן מצריכות נקיטת הליכים משפטיים. לעיתים, שליחת מכתב התראה או ניהול שיחת גבייה מקצועית יכולים לבדם להספיק על מנת שהחייב יסדיר את חובו. עורך דין בתחום ההוצאה לפועל יידע אילו אמצעי גבייה להפעיל מתי, ויבטיח, כי אם החוב לא יועבר לאחר שימוש באמצעי הגבייה הרכים, יופעלו אמצעי גבייה אגרסיביים יותר, כמו ביצוע עיקולים או תביעות כספיות עד להשגת התוצאות הרצויות.

על עורכי דין, כונסי נכסים ועל מה שביניהם

יש לציין כי קיים בלבול רב בין עורך דין המתמחה בהליכי ההוצאה לפועל לבין כונס נכסים, וזה הזמן ללבן את אי ההבנה הזו. כונס נכסים הוא מי שהתמנה על-ידי רשם ההוצאה לפועל במטרה לתפוס נכס ששייך לחייב, ולשעבד אותו כבטוחה על חוב שלא שולם. על אף שמדובר בהליך המתבצע במסגרת ההוצאה לפועל, ולמרות שכונס נכסים הוא בדרך כלל עורך דין, לא כל עורך דין המתמחה בהליכי ההוצאה לפועל הוא גם כונס הרשאי להשתלט על נכס. בבחירת עורך דין שיטפל בגביית חובות של לקוחות כמובן שיש להקפיד, כי מדובר באיש מקצוע בעל השכלה משפטית, המכיר את דיני ההוצאה לפועל ושיש לו ניסיון בייצוג זוכים או חייבים.