מה שרואים משם לא רואים מכאן

כשמרימים עיניים למרום ורואים את כל גורדי השחקים שבאמת מגרדים את השמיים, השאלה הראשונה שעולה במוחי: " איך מנקים את כל החלונות האלה?" מילא, איך מנקים. השאלה העקרית: " ואם יש נזילה איך מתקנים?" האם הגשמים האחרונים חדרו דרך החרכים הקטנטנים והשאירו כתמים רטובים על הקירות?

אני יודעת שבדירתי החדשה, אמנם רק בקומה השנייה, היו כתמי רטיבות לאחר החורף הראשון. כעסתי: דירה חדשה, איזו מן עבודה זו? והנה, התברר לי שככה זה בסוגי הבנייה החדשה. בונים. מחכים לחורף. מחכים לגשמים. רואים היכן יש חדירת מים. מחכים שיתיבש, שולחים את הטרקטור עם הכף הגדולה. על הכף עומד המומחה לאיטום מבנים וממלא את החרכים ברובה או סילר. כן, רובה= חומר ממלא בין האריחים, בין הבלוקים, בין פלטות הענק שמהם עושים את הקירות החיצוניים. וכך עשו בבניין שלי. ובאמת, גם אחרי המבול שהיה לאחרונה, לא חדרה טיפה והקירות בדירה נשארו יבשים.

טוב ויפה, זה בבניין של 4 קומות, אך מה עושים בבניין של 20 ויותר קומות? איך מגיעים לשם? מעמידים הליקופטר וממלאים את החרכים? אז, לא! – יש מומחים שעושים את האיטום בסנפלינג.

מתברר שלא רק על בניינים חדשים יש לעשות מלאכת איטום מבנים, עושים זאת גם על בניינים ישנים, שעברו מלאכת שיפוץ. חברת 'היהלום שבכתר' מתמחה גם בחיזוק אריחים ואיטום סדקים בקירות העשויים משיש וחיפויי מבנים.

איטום בסנפלינג היא מלאכת מחשבת שבה כרוכים יחד מיומנות, כושר גופני, שימוש בחומרים מעולים – כי לא רוצים לעשות את זה יותר מדי פעמים… האנשים שעושים איטום בסנפלינג חייבים להיות מקצועיים שעברו הכשרה מתאימה ובעלי ניסיון בתחום וגם… חשוב מאד: בלי פחד גבהים…

עם רתמות מיוחדות, עם כלים משוכללים משתלשלים למטה. אט-אט יורדים ומתנדנדים בין ארץ ושמים. ואז צריך גם להשתמש בידיים כדי למלא סדקים, לנקות את הרובה המיותרת, להשאיר הכל נקי ומצוחצח ואז להשתלשל עוד קצת. כל זה מגובה רב. אז כמו שנאמר: "מה שרואים משם, לא רואים מכאן". מהקומה ה-20 כל הארץ פרושה לרגליך. רואים מעבר לגדרה ומעל חדרה… יערות וחורשות, ערים וכפרים, שדות ירוקים ודיונות חול. ים כחול וספינות ענק שנראות כמו סירות קטנות, והחגבים-הנמלים שם למטה הם אני ואתה שמסתכלים ביראה על אותם אמיצים המתנדנדים שם גבוה מעלינו.

כאמור, פחד גבהים לא נמצא בין התכונות של אנשי האיטום מבנים בסנפלינג!