לקראת הקיץ – אילו פתרונות הצללה למרפסת קיימים בשוק

הקיץ קרב ובעלי בתי הקפה, החנויות, הדירות והבתים הפרטיים והדירות בהם יש מרפסת שמש, שוקלים אילו פתרון הצללה אידיאלי למתחם שלהם. מאמר זה יגולל בפניכם אודות פתרונות הצללה למרפסת בדמוי סוככים ומרקיזות.

פרופיל מרפסת ויתרונות הסוככים

 

חשוב ללמוד אודות מאפייני המרפסת ולהחליט מהי המטרה המרכזית שלכם טרם התאמת סוככים או מרקיזות. חשוב לדעת כי היתרון המרכזי של הסוכך בא לידי ביטוי בכך שהוא מספק הצללה אידיאלית בתקופת הקיץ. בנוסף, הבחירה בסוכך תאפשר לשבת בהנאה במרפסת ללא חשיפה לשמש היוקדת אשר מהווה סיכון לעור  וכן להיות בטוחים כי הכיסאות, השולחנות ופריטי ריהוט נוספים לא יינזקו מהקרינה הישירה של השמש עליהם. אמנם מרפסת מאפשרת לשאוף אוויר, כדוגמת אוויר הצלול של הגליל המערבי והנאה מהנוף הנשקף, אך אלו בדרך כלל מיושמים בתקופות פחות חמות.

בחירת פתרונות הצללה למרפסות

 

היצע פתרונות ההצללה גדול, כדוגמת פרגולות כפתרונות הצללה, ולכן חשוב מאוד להיוועץ עם איש מקצוע או אדם אשר מבין דבר או שניים בכל הקשור לתחום פתרונות הצללה למרפסת ויכול להמליץ לכם האם הסוככים או המרקיזות ישרתו אתכם בצורה הטובה ביותר, ומה הסוג המתאים ביותר למרפסת שלכם. טרם בחירת סוכך חשוב להגדיר את הדברים הבאים:

  • תקציב- החליטו מראש מהו התקציב המיועד לרכישת הסוכך. החלטה זו תקל עליכם בתהליך בחירת הסוכך ומהירות רכישתו.
  • גודל- חשוב להגדיר מראש את הסוכך הרצוי וזאת לאחר שמדדתם את השטח של המרפסת והחלטתם על אותם אחוזים בהם אתם מעוניינים בהצללה.
  • קבוע או זמני- יש להגדיר מראש האם מעוניינים בסוככים עונתיים לתקופת הקיץ בלבד או מרקיזות וסוככים קבועים לאורך כל השנה.
  • שיטת פתיחה וסגירה- יש להחליט האם מעוניינים בסוכך אשר מתקפל או נפרש בצורה באופן חשמלי או נשלט על ידכם על ידי מנואלה ידנית.
  • איכות חומרים- סוככים בנויים ממגוון חומרי גלם, חלקם איכותיים פחות ואחרים איכותיים יותר. חשוב להגיע להחלטה באם מעוניינים בחומרי גלם באיכות ירודה אשר יחזיקו מעמד לתקופת זמן קצרה או בסוכך אשר עשוי מחומר גלם איכותי אשר יחזיק מעמד לאורך זמן ויעניק את ההגנה המקסימאלית מפני קרינת השמש החזקה.