איך לבחור מעצב פנים?

לפני שנדע איך לבחור אותו, צריך להגדיר מי הוא מעצב פנים. מעצב פנים הוא אדם שתחום ההתמחות שלו הוא באדריכלות, העוסק בתכנון ובשינוי חללים פנימיים במבנים ותכנונם לפרטי פרטים תוך התייחסות לצורכי האדם בחללים אלו.

עכשיו כשהבנו מי הוא מעצב פנים, הגענו לשאלה הבאה: למה אני צריך בכלל מעצב פנים?

למעשה, תפקידו של מעצב הפנים הוא לעצב את החלל בצורה פונקציונלית אך אסתטית, כלומר לא רק להפוך את הבית שלכם ליותר יפה אלא גם לעשות את זה עם החומרים הנכונים, בדרכים הנכונות, ועם אנשי המקצוע הנכונים. בהשכלתו, מעצב הפנים למד על עקרונות התכנון, הכרת מערכות המבנה, אינסטלציה, תאורה, בניה ירוקה, סגנונות עיצוב ועוד, ולכן הוא יעשה את העבודה הטובה ביותר עם עיצוב הבית שלכם.

אז איך בוחרים מעצב פנים?

מעצב פנים מומלץ – מעצב פנים שהומלץ על ידי חברים, משפחה או אפילו השכנים זו הדרך הקלה ביותר שרוב האנשים הולכים עליה, אך חשוב לבדוק את המעצב, כי לא תמיד מה שמתאים לאחד טוב לאחר. אחד הדברים הכי חשובים הוא כימיה עם המעצב, אדם שיבין איך המוח שלכם רואה דברים, יבין את החזון שלכם וידע ליישם אותו בצורה הטובה ביותר. אם אין את כל הדברים האלה, גם אם המעצב הוא טוב, הוא לא מתאים לכם.

דרך שנייה ומוכרת היא לחפש בגוגל "מעצב פנים מומלץ" או "מעצבת פנים מומלצת" ושם תקבלו הרבה תוצאות. על מה להסתכל בפנים? שני דברים עיקריים: אודות המעצב שם הוא רושם היכן למד, כמה זמן הוא עוסק בתחום ועם מי עבד, והדבר השני ואולי הכי חשוב הוא פרויקטים לדוגמה- תיק העבודות של מעצב הפנים. ברגע שמצאתם מישהו שכל הפרטים האלה נראים אצלו טוב, נסו לחפש עליו המלצות מלקוחות קודמים.

בבחירת מעצב פנים חשוב להבין אם אתם רוצים שמעצב הפנים שלכם יהיה מעורב לאורך כל הדרך או מספיק שתפגשו פעמיים – שלוש לאורך כל הדרך ותתנו לבעלי במקצוע לעשות את העבודה. כל מעצב עובד בצורה שונה ויש לבדוק את זה איתו לפני שסוגרים עסקה. תוכלו לשאול מה מידת הזמינות שלו ואיך הוא מתכנן את לוח הזמנים שלו איתכם.

טיפ אחרון ולא פחות חשוב הוא להגיע עם ראש פתוח לפגישות עם מעצבי פנים: כן חשוב להגיע עם איזשהו חזון ורעיונות כלליים אך גם לבוא פתוחים לרעיונות של אנשי המקצוע שאיתם אתם עובדים. כמוש ציינו קודם, הם למדו את התחום ויכולים להציע לכם רעיונות שלא חשבתם עליהם לפני, כמו שבירת קירות מסוימים, הגדלת פתחים, ריצוף מיוחד וכד'. השתדלו ליהנות מהתהליך (למרות שבדרך כלל זו תקופה לא פשוטה הכוללת בתוכה מעבר למקום חדש) ותעריכו את עבודתו של המעצב.