חימום תת רצפתי לבית חדש

מרבית הלקוחות שרוכשים בתים, הן מקבלן או יד שנייה, משקיעים בשיפורים רבים וזאת כדי להיכנס לבית כשהוא מתאים בצורה הטובה ביותר למחיית בני המשפחה. אחד הדברים שבשנים האחרונות הדרישה של הלקוחות גוברת לגביו הוא החימום התת רצפתי לבית החדש.

מהו חימום תת רצפתי?

חימום תת רצפתי כשמו הוא התקנת צנרת המערכת מתחת למרצפות הבית. זוהי הסיבה שרוכשי בתי קרקע שמחליטים לעשות את המערכת מבצעים את ההתקנה בטרם הנחת האריחים וסגירת הרצפה. בניגוד לשאר אמצעי החימום זוהי מערכת יקרה אבל משתלמת. בשוק יש שני סוגים של מערכות חימום מסוג זה האחד על ידי חשמל והשני על ידי שימוש במים.

יצרני חימום תת רצפתי נותנים ללקוחות שלהם אחריות רבת שנים מה שמעיד שהם בטוחים במוצר שלהם ויודעים שבשנים הקרובות לא תהיה תקלה.

יתרונות המערכת לעומת אמצעי חימום אחרים

  • ניתן להפעיל את המערכת מרחוק על ידי שימוש בטלפון החכם. מה שלא ניתן לעשות באמצעי חימום אחרים.
  • חלוקת החימום בכל חדרי הבית בצורה שווה והיא ידידותית לסביבה. החימום בתנור ספירלי הוא רק בסביבה הקרובה לתנור, במזגן רק בחלל החדר בו מותקן המזגן (להוציא מזגן מרכזי) אח מחמם רק את החדר בו הוא מותקן.
  • אפשר לעצב את הבית ללא התחשבות בחימום מאחר ואין שום דבר מעל הרצפה, בעוד שתנור נמצא על הרצפה, חלק מהמזגנים מותקנים נמוך.
  • בטיחות לילדים מפני כוויות, בניגוד לתנורי חימום חשמליים, אח או רדיאטור.
  • חסכוני בעלות המים (למערכת המופעלת על ידי מים) בגלל השימוש החוזר של המים שמסתחררים בתוך הצנרת.
  • החימום אינו שורף חמצן, כמו תנור חשמלי-ספירלות, לא מייבש את האוויר, המזגן ולא מפיץ ריח כמו אש האח.
  • אינו מצריך טיפול שוטף. איכות חלקי הצנרת מאפשרת שימוש של שנים רבות.

חימום תת רצפתי בשוק הישראלי

בשנים האחרונות החלו קבלני בנין שבונים בתים משותפים להכניס את החימום התת רצפתי לדירות של לקוחות שמעוניינים בכך. כל הבניין זוכה לתשתית מרכזית, כמו מזגן מרכזי, ומי שמעוניין מתחבר למערכת. על פי מונה שמחובר לדירה מחייבים את הדייר בהוצאות התפעול. נכון לתקופה זו אין אפשרות להתקין בבתים משותפים שאין בהם תשתית מוכנה מראש, חימום תת רצפתי.

רוב מערכות החימום בשיטה זו הם בבתים שצמודים לקרקע. כל קבלני בניית בתים כאלו וקבלני השיפוץ דואגים ליידע את הלקוחות שלהם על קיום מערכת מסוג זה, ממליצים להם לעשותה בטרם יונחו אריחי הרצפה. לאחר קבלת החלטה על הכנסת חימום תת רצפתי מתקיים המפגש עם היצרנים. המערכת אינה זולה אבל כדאית ובמיוחד בטרם הנחת המרצפות. בעתיד יהיה צורך להחליף את כל המרצפות כדי להניח את הערכת תחתיהן.

שיטת החימום התת רצפתי הולכת ומתרחבת בקרב רוכשי דירות ועם הדרישה נכנסות חברות חדשות המציעות שיטת חימום זו.