עיצוב חדר השינה לפי הפאנג שוואי

מהו הפאנג שווי?

פאנג שווי היא שיטה סינית עתיקה מאוד שנועדה לתת דרך מסוימת לסדר את החלל המבוקש שבדרך כלל נוגע לחדרים בבית כמו סלון או חדר שינה. הדרך הזו יוצרת הרמוניה עם הטבע והיא שיטה שעמדה בבסיסה של הדת הטאואיסטית. המשמעות של פנג שווי היא רוח ומים וכיום אנשים רבים בישראל ובעולם בוחרים לעצב את חדר השינה שלהם בשיטה זו. השיטה אמורה ליצור חלל מרגיע ושליו, כאשר יש לה כללים ברורים שכל אחד יכול לעצב באופן עצמאי או להיעזר במעצב מומחה. ישנם מעצבים שאוהבים מאוד את השיטה מסייעים לאנשים רבים להגיע להרמוניה המבוקשת אך אם תרצו תוכלו לקרוא מעט ולדעת בעצמכם.

עיצוב חדר השינה לפי הפאנג שוואי

  • השלב הראשון בעיצוב החדר באמצעות פאנג שווי היא לא להעמיס יותר מידי. חדרי שינה מעוצבים יכולים להיות פשוטים למדי וזו הטעו של אנשים רבים, הם בטוחים שאם יש פריטים רבים החדר משוכלל ומעוצב יותר. עיצוב פשוט הוא העיצוב הפשוט ביותר שקל ליישם אותו וזה העיקרון הראשון שתצטרכו לעמוד בו: סלקו את כל מה שלא נחות. תרווחו את החדר כמה שיותר ורק מה שבאמת הכרחי תשאירו כאשר כל חפץ שאינו תקין לא ימצא את מקומו בחדר. חשוב מאוד לא למקם את המיטה מול הדלת שכן זהו עיקרון בולט בעיצוב הסיני העתיק.
  • כדי להגיע להרמוניה כמו שחדרי שינה מעוצבים שעוצבו בחסות הפאנג שווי רוצים להכיל חשוב מאוד להשקיע בפריטים שעד עכשיו לא ייחסתם להם חשיבות כמו למשל וילונות. וילונות יפים ועדינים שישתלבו היטב בצעים בהירים יוסיפו המון חן לחדר השינה שלכם. אל תחסמו את האור שנכנס לחדר שלכם, חשוב שיהיו חלונות גדולים שיאירו את כל החדר באור טבעי שמפיח אנרגיה על הבוקר. אל תתלו מראה בכניסה לחדר וגם לא בכניסה לבית ואם אפשר שפינות הבית והחדר ייראו עגולות עד כמה שניתן.

פאנג שווי חלקי

אם אתם רוצים חדרי שינה מעוצבים בפאנג שווי אך משהו לא מסתדר לכם ואתם לא מסכימים על כל הכללים, אין בעיה שתיקחו רק חלק מהם ותיישמו אותם. סך הכול החדר צריך להיות מעוצב בעיניים שלכם ואם אתם מרוצים אז הפאנג שווי עשה את שלו.