השלבים העיקריים בשיפוץ בניין

כאשר עוסקים בשיפוצי בניין יש הבדלים מסוימים בין שיפוץ מבנה גדול לבית פרטי, אבל נקודות הדמיון הן רבות. בשני המקרים הפרויקט יעבור דרך מספר שלבים קבועים שניתן לצפות אותם מראש. חשוב להיערך לפרויקט מבחינה תקציבית ולוגיסטית כדי להבטיח ניהול יעיל, ולהקפיד לבצע את כל השלבים כסדר ולפי החוק. דילוג על שלב או החמצתו עשויים להסתיים באובדן משמעותי של זמן וכסף.

כאשר אתם מנהלים פרויקט של שיפוץ בניין תגלו עד מהרה שישנם נושאים שדורשים תשומת לב מתמשכת, וישנם מצבים דינמיים ובלתי צפויים שידרשו מכם לבצע 'כיבוי שריפות' ולהתמודד עם המצב לפי הצורך. כל משפץ יודע שהוא אמור להתמודד עם פינוי פסולת בניין, אבל עיכוב בחמרי גלם, למשל, עשוי לשבש את פני הדברים באופן לא צפוי. זוהי אחת הסיבות לכך שחשוב מאד לעבוד עם ספקים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה ולהבטיח שמירב המאמצים נעשים כדי להתכנס לתוך התכנית המקורית. למרות המאמץ הזה, סביר מאד להניח שיתרחשו חריגות מן התקציב ומלוחות הזמנים עקב אירועים בלתי צפויים – ולהיערך גם לכך.

מתחילים את השיפוץ

השיפוץ יתחיל מהגדרה כללית של מטרות השיפוץ ויעדיו. לאחר מכן יגובש התקציב סביב תכנית אדריכלית ועיצובית מדוקדקת ככל האפשר. שלבי התכנון הם חשובים במיוחד, ולמעשה אתם קובעים את הסיכויים להצלחת הפרויקט כבר בשלב הזה. ככל שהתכנון מוצלח ונכון יותר – כך תוכלו לקוות לפרויקט חלק יחסית. לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים תתחיל העבודה האמיתית. ברגע שכלי העבודה נכנסים לשטח הפרויקט עובר לאחריות הקבלן ואנשי המקצוע. מומלץ לשמור על קשר רציף ועל פיקוח הדוק – במיוחד במידה ובחרתם לוותר על קבלן מקצועי.

וודאו שאתם ערוכים ומוכנים להקפיד על כל דרישות החוק – גם כדי להימנע מקנסות או בעיות בטיחות וגם כדי להימנע מחיכוכים עם השכנים. חשוב במיוחד להקפיד על פינוי סדיר של פסולת בניין שעשויה להוות מפגע של ממש אם היא אינה מטופלת כראוי. מומחים לתחום פינוי הפסולת יידעו לאן לפנות את כל סוגי הפסולת השונים ויעשו שימוש בכלים ובאמצעי תובלה מתאימים.

השלב הסופי של השיפוץ נשמע פשוט, אבל במקרים רבים דווקא הוא מאתגר במיוחד. כאשר נשארו רק גימורים והתקנות אחרונים, אתם עשויים בהחלט לגלות שהמשפצים נעלמים לפרויקטים חדשים ואתם נשארים עם סחבת אינסופית. גם לכך יש להיערך באמצעות תכנון נכון וחוזים מדוקדקים אשר יבטיחו שהשירות שתקבלו יישאר ברמה גבוהה לאורך כל הדרך.

בסיכומו של דבר, שם המשחק הוא אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. בחרו היטב את האדריכל ואת הקבלן והקפידו להישאר בתמונה. וודאו מול הקבלן שהוא לא מתפשר ומביא לכם כל מיני 'חאפרים' שעשויים לחשוף אתכם לנזקים שונים ומשונים. החל בתכנון, עבור דרך פינוי פסולת בניין וכלה בסיום הפרויקט – אתם רוצים לדעת שאתם נמצאים בידיים הטובות ביותר.